Sv: Hur nattar ni era 1½- åringar?
Du frågade om att få dem att varva ner. Min lillkille här är också i högvarv innan läggningen, och just nu genomlever vi den värsta perioden av söm,nstök i hela hans liv....
Han ska inte ligga ner, inte sitta, bara springa runt som en galning i sängen... Han vill att vi kittlas, busar och så låter han som en skräcklödla hela tiden (jag är glad för att vi bor i eget hus

). Det enda som hjälper är att hålla honom tätt intill sig i sängen, vi har en liten nattlampa tänd, då han är lite rädd för mörkret. Pappa sjunger för honom och håller honom nära, så han känner sig omsluten och trygg. Jag går oftast ut nu, det kommer ändå att bli pappan som sköter det här sen när L är född, det blir lite svårt att hantera vild pojke med bebis i famnen med
Efter ca en kvart eller nåt somnar han, man behöver bara hålla i honom några få minuter, kanske 2-3 skulle jag tro, sen vill han självmant ligga kvar och snusa lite i halsgropen tills han somnar. Jag tror att stökandet är ett överslag bara, han är så trött att det slår unt lite i huvudet på honom. Förhoppningsvis kommer det gå över inom ett par veckor