Hur nöjda är ni med era hovslagare?

Jag är väldigt nöjd med vår hovslagare. Han är duktig, intresserad och han framför allt bryr sig om hästarna.

Tider försöker han i alla fall passa. :D
 
Re: Hur nöjda är ni med era hovslagare? *DELETED*

Inlägg raderat av Gunnar
 
Re: Hur nöjda är ni med era hovslagare? *DELETED*

Inlägg raderat av Gunnar
 
Jag är jättenöjd! Han är trevlig, billig, duktig och mycket hästkunnig. Inte alltid så punktlig :smirk:
 
:D Nöjd!
Min är punktlig, duktig, trevlig både mot människor och djur och han har en ängels tålamod med min knäppa häst. Kanske lite dyr men det får man ta när allt annat är bra. :banana:
 
Är väldigt nöjd med min hovslagare. Han blir väldigt personlig och jag ser honom i stort sett som en vän.
Han sa att hästen hade ont i ryggen fast kiropraktorn sa motsatsen. Hade dessutom rätt. Han tog även reda på hur han skulle få Frodo att belasta benen rätt igen. Tack vare honom mår min häst bra fysiskt.

Han är dessutom billig, älskar hästar, otroligt trevlig och kan ta hand om skoningen själv utan att vi är där om det skulle behövas. Han kommer även ut senast dagen efter man ringer om man har tappsko.
Sen tycker han speciellt mycket om min häst vilket är ett litet plus i kanten. :D
 
hmmm... var hittar ni era???
Min nuvarande tar för mkt men hästen har aldrig gått bättre. En helt annan balans i hela kroppen. Springer inte längre. springer inte på skorna heller. Innan skramlade det hela tiden... Största nackdelen- han kommer inte när man bestämt det... Kan vara jobbigt när man har planerat det...

Min förra är världens trevligaste och snällaste, alltid i tid. Men han tar inte tillräckligt i tårna...

Min första skodde hästen halt... Inte speciellt roligt. Men nu har jag förstått att han nog eg hade rätt kanske... Eftersom min häst är otroligt känslig och växer mest i tån... Han är också punktlig och mkt trevlig!

Nästa gång funderar jag på att prova en ny... IGEN!!!
Jag vill verkligen hitta en bra hovslagare i min hemtrakt... Kristianstad... Någon som har ett tips???? ;)
 
Till min fjording har jag i regel haft en o samma hovis i 16 år... :) Hänt nån enstaka gång om han ej kunnat o det varit kris att vi tagit nån annan. Han är BRA, kommer alltid i tid, tar max en vecka efter att man ringt tills han kan komma, iregel bara ett par dgr. Billig o snabb... :)

Hade honom till mitt varmblod dom första åren o det gick hyfsat, men sedan fick han svårare o svårare att sko henne. Hon blev bråkig, vill ej lyfta bak osv. Så jag provade att byta till en annan o med honom har det fungerat utan som helst problem... :) Personkemin som ej stämde... :confused: Den "nya" är iaf osså bra, tycker att han skor bättre o är lika snabb o billig. Tyvärr har han svårt o komma i tid, har varit upp till en timme sen... :crazy: o sedan är han fullbokad så man måste ringa minst ett par vackor innan...
 
Har haft en del hovslagar genom åren då jag flyttar rätt ofta. Men nu vill jag inte flytta för jag har världens bästa hovslagare (enligt min mening). Han är lugn med hästen, blir inte arg, gör ett bra jobb till ett bra pris och har alltid tid om det är akut. Och han är alltid för tidig, annars så ringer han och meddelar vilket jag tycker är guld värt. Har väldigt ofta suttit i stallet och väntat i en timme, sen ringer hovslagaren och säger att han/hon är en timme sen. *suck* hur svårt är det att ringa på en gång om man märker att man blir sen.

Men min nuvarande hovslagare är i alla fall toppen!

/Hippo
 
Vi har flera hovslagare!!
En som vi brukar använda, han är duktig, men har svårt att passa tid, och svår att få tag på.
Sedan så har vi 1-2 panikhovslagare, som vi ringer till när vi måste få skor på våra hästar (när vi inte får tag på vår ordinarie). Panikhovslagarna skor med bra.

Nu så har vi hittat en ny hovslagare som håller på att utbilda sig till hovslagare, han har ett år kvar i utbildning och har gått något år som lärling.
Han är otroligt noga! Formar skoen exakt efter hovens form m.m. Desutom är han lätt att få fatt i när man behöver honom.
 
Tja, vad ska man säga. :D
Min hovslagare är fantastiskt duktig. Inte bara på att sko utan på allt runt omkring med hästen.
Han har diagnostiserat min häst minst två gånger med saker som inte har haft med hovarna att göra. Och han har haft rätt!

Det är därför jag står ut med honom.... :cool:
För han är lynnig. Supertrevlig :) ena dagen, tvärsur :mad: den andra.

Man har tur om han kommer i tid!

Han talar om att man inte kan något och kallar mig och min kompis små flickor (vi är 32 respektive 36 år), klagar på alla nya hästar, deras hovar och ben osv.
Listan är lång, min kompis började nästan grina :cry: sist när hon stog med sin nya, fina häst som skulle skos och han bara klagade på ALLT.
Sen när han var klar, så tyckte han att hästen var jättefin. :confused: :)

Han tycker min häst verkar kuvad och deprimerad. :confused:

En gång åkte han hem för att snön inte var skottad ända upp till stalldörren. :eek:

Fast han är jättetrevlig ibland också. Fikar och snackar.

Konstigt nog har han blivit jättepoppis i vårat stall. ;) Flera av stallkompisarna har börjat anlita honom.
Kan tillägga att han blir skitsur när man fixar nya kunder åt honom.
Så, vad ska man säga!
Det är minst sagt spännande varje gång han kommer och ska sko i vårat stall. :D
 
Har i dag precis provat en ny hovslagare eftersom min förra var rätt usel,det märkte man efter två skoningar osv.Denna jag hade i dag var trevlig,kom en halvtimme för tidigt,bra priser och väldigt kunnig dessutom var han underbar med min häst.Honom kommer jag garanterat att anlita igen.Nu har pållen så fina hovar. :rofl:
 
supernöjd!!!!
kanon duktigt,alltid i tid (ifs kör vi till honom,men ändå)
går bra att diskutera ev tankar oh åsikter om hovarna

Tack Ingemar!!!
 
Jag har precis bytt, dels var droppen när han inte ens hade tid att ringa tillbaka för en bokning av tid och dels har jag inte varit nöjd de senaste gångerna.
Nu har jag en som är suveränt duktig, punktlig , trevlig, gosar med pållan och DESSUTOM är billigare. Han tar 150 kr mindre för en helskoning och 130 kr mindre för att verka..och det tackar man ju inte nej till :bump:
 
Jag är nöjd! :D
Min hovis kommer nästan alltid i tid,skor jättefint och jättetrevlig är hon med!!!Fast kanske lite dyrare än dom flesta,fast det är det värt!!! :rofl:
 
Jag kan väl inte säg att jag är supernöjd med min.Men jag vågar inte byta då det är alltför lite hovslare inom mitt län, dels så är det inte många av dessa som tycker om att verka shettisar. Ibland är min hovis bra,men väldigt ofta slarvig.Jag hobby kör med mina men för det ska deras hovar skötas om precis som alla andra hästars.Men på senare tid har hon vart väldigt slarvig trots jag sagt ifrån att hon ska ta mer och jämna till dom dessutom slår min vallack i fram vid gång så även där har jag sagt åt henne att ta lite mer på bakhovarnas tår. Men som sagt det blir som det blir.Hon pratar hellre mer än att verka mina pluttisar omsorgsfullt.Jag har till och med erbjudit mig ordna en ramp så att hon ska slippa sitta ner på marken vid verkningen,men hon säger bara att det går så bra som det är nu och inga problem. Någon som har ett tips kanske? :confused: :p
När jag ska ha tag på henne så får jag ringa minst 1 vecka innan önskad tid då hon inte svarar ,trots hon endast nu har stammisar och tar inga tillfälliga kunder.Hon säger åt en att antingen lämna meddelande på telesvar eller så ser hon på nummervisaren och ska då ringa upp. Men inget av det hon sagt åt en har hjälpt.Aldrig hon har ringt upp!
Fast jag tillhör stammisarna enligt henne själv.
Men oftast så håller hon tiderna hon sagt dock. :smirk:
 
Jag är nöjd.Hon kommer snabbt vid tappsko.Jobbar helger.Med vad jag kan tycka är att hon är så dyr.700spänn med nya dojer.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
952
Senast: Miingla
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: super
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 585
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2
Svar
24
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp