Hur ofta kan/bör man hoppa en häst?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare _Sweetheart_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 101
  • Visningar Visningar 16 930
Sv: Hur ofta kan/bör man hoppa en häst?

men varför ska jag tvinga min häst till att ridas ut om han inte trivs med det?
jag KAN om jag vill, men då är det fight i 10-15 min, om du skulle tycka sånt var kul så visst.

Som sagt, så tror jag att det då finns en fnurra på tråden nånstans, om det sen handlar om tidigare erfarenheter á hästens sida, rädsla/respektlöshet, eller ryttarfel är en annan sak.
Men du/ni gör ju det ganska så svart och vitt också. Hästen vill inte, hästen gillar inte. Punkt, slut.

Sv: Hur ofta kan/bör man hoppa en häst?

Hur förklarar du annars alla dessa tävlingshästar som inte ens går i hagen?

Förslitningsskador i senor och leder hos tävlingshästar är också ganska vanligt.:grin:
Det är ju ett faktum att många tävlingshästar får avsluta sina karriärer i förtid pga just förslitningar.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men... 2
Svar
34
· Visningar
3 336
Senast: Edla
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 747
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
519
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka