Hur ofta lagar du mat?

Hur ofta lagar du mat?

  • Aldrig

    Röster: 10 4,3%
  • 1 gång per vecka

    Röster: 13 5,6%
  • 2-3 gånger per vecka

    Röster: 51 21,9%
  • 4-5 gånger per vecka

    Röster: 51 21,9%
  • 6-7 gånger per vecka

    Röster: 108 46,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    233
Min urusla mat har lyckats reversera min typ 2-diabetes. Fick just klartecken från läkaren att sluta medicinera. Mina värden är riktigt bra så någonstans äter jag mat som passar mig.

Jämfört med linsgryta och tofu är förstås sushi skit men jag äter inte sån nyttig mat eftersom det inte är gott.
Sushi är inte ett dugg skit som matintag då och då. Jag har inte ätit linsgryta eller tofu på länge, ingen superfan och har andra i familjen som helt enkelt inte äter när det lagats.

Det låter super att du mår bättre!
 
Ni som lagar mat två gånger om dagen hur hinner ni? Det är ju inte bara maten som ska lagas, utan disken ska tas om hand.
 
Jag försöker laga så lite mat som möjligt, det är en sysla som jag kan effektivisera. Så det kanske blir tre fyra gånger oer vecka.
 
Jag är mer på sidan att laga mat så mycket som möjligt eftersom det är livets bästa sysselsättning. Effektiviseras dock gärna så ännu mer hinner upplevas.
Jag som har heltidsjobb och häst, måste välja bort något. ;) Åker hemifrån vid halv sju och är hemma runt halv åtta igen.
 
Fast vi inte lagar mat dagligen och bara är två personer går våran minst en gång om dagen :meh:
Oj! Hur då? Vi är också två och lagar nog mat dagligen, eller åtminstone nästan dagligen, och vår diskmaskin går typ två gånger i veckan. Det här är vad som går åt hos oss under en vanlig dag:

Morgon = 2 kaffekoppar och 2 skålar.
Lunch = 2 tallrikar/skålar och 2 glas.
Eftermiddag = 2 assietter.
Kväll = 2 tallrikar, 2 glas, 2-3 matlagningskärl (som oftast diskas för hand).

Kanske att det tillkommer en eller två grejer som jag glömt bort, men inget som skulle göra att hela maskinen blev full på en dag. Jag förstår inte hur man lyckas fylla en hel maskin så snabbt, om det inte är en ovanligt liten diskmaskin?

OBS jag menar inte att ifrågasätta, jag är verkligen genuint nyfiken!
 
Oj! Hur då? Vi är också två och lagar nog mat dagligen, eller åtminstone nästan dagligen, och vår diskmaskin går typ två gånger i veckan. Det här är vad som går åt hos oss under en vanlig dag:

Morgon = 2 kaffekoppar och 2 skålar.
Lunch = 2 tallrikar/skålar och 2 glas.
Eftermiddag = 2 assietter.
Kväll = 2 tallrikar, 2 glas, 2-3 matlagningskärl (som oftast diskas för hand).

Kanske att det tillkommer en eller två grejer som jag glömt bort, men inget som skulle göra att hela maskinen blev full på en dag. Jag förstår inte hur man lyckas fylla en hel maskin så snabbt, om det inte är en ovanligt liten diskmaskin?

OBS jag menar inte att ifrågasätta, jag är verkligen genuint nyfiken!
Vad är ni för hedningar som diskar kaffekopparna varje dag? :eek::D
 
Vad är ni för hedningar som diskar kaffekopparna varje dag? :eek::D
Haha, jag tänkte först skriva att vi använder morgonkopparna även på eftermiddagen, för det gör vi, men jag insåg att det blev onödigt invecklat i sammanhanget ;) Men ja, vi drar gränsen vid två användningstillfällen per kopp :D
 
Haha, jag tänkte först skriva att vi använder morgonkopparna även på eftermiddagen, för det gör vi, men jag insåg att det blev onödigt invecklat i sammanhanget ;) Men ja, vi drar gränsen vid två användningstillfällen per kopp :D
Alltså, jag sköljer ur MIN kopp efter användning men diskar den kanske en gång veckan eller så. 😅 På arbetsplatsen blir man typ kölhalad om man diskar någon annans kopp.
 
Ni som lagar mat två gånger om dagen hur hinner ni? Det är ju inte bara maten som ska lagas, utan disken ska tas om hand.

Jag lagar mat, sambon stoppar in i diskmaskinen och diskar stekpannor :). Han städar betydligt mer än mig också.

Ibland lagar han maten, men då är det nivå köttbullar och makaroner, och jag hatar att hålla på med disk... Men jag älskar att laga mat och har svårt att äta sånt som inte smakar bra, så jag gillar vår uppdelning.
 
Oj! Hur då? Vi är också två och lagar nog mat dagligen, eller åtminstone nästan dagligen, och vår diskmaskin går typ två gånger i veckan. Det här är vad som går åt hos oss under en vanlig dag:

Morgon = 2 kaffekoppar och 2 skålar.
Lunch = 2 tallrikar/skålar och 2 glas.
Eftermiddag = 2 assietter.
Kväll = 2 tallrikar, 2 glas, 2-3 matlagningskärl (som oftast diskas för hand).

Kanske att det tillkommer en eller två grejer som jag glömt bort, men inget som skulle göra att hela maskinen blev full på en dag. Jag förstår inte hur man lyckas fylla en hel maskin så snabbt, om det inte är en ovanligt liten diskmaskin?

OBS jag menar inte att ifrågasätta, jag är verkligen genuint nyfiken!
Det kanske är en bänkdiskmaskin? Vi har en sådan för två personer och den går minst en gång per dag, men en fullstor maskin skulle vi inte behöva köra dagligen.
 
Ni som lagar mat två gånger om dagen hur hinner ni? Det är ju inte bara maten som ska lagas, utan disken ska tas om hand.
1 tallrik, 1 gaffel, 1 kniv, 1 glas och några pannor/slev/kniv etc tar ju inte lång tid att handdiska per gång.

När kidsen var små och bodde hemma lagades mer mat och det var ändå inga problem att hinna både laga mat, diska och ha gott om tid över till livet, djuren etc
 

Liknande trådar

Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 302
Senast: hastflicka
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 273
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 202
Senast: Glimra
·
Mat Hej buke! Jag har alltid lagat mat i teflonpannor innan men har numera både kolstålspanna, gjutjärnspanna och gjutjärnsgryta i min ägo...
2
Svar
31
· Visningar
1 203
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp