Hur ofta putsar ni?

Sv: Hur ofta putsar ni?

Jag bukar försöka få det gjort 1 gång i veckan,iaf lädergrimman han stå i ute box så den hänger ute hela tiden och då behöver den lite smörjelse :D

Japp, det där med att plocka isär grejjerna är ju en intressant fråga.. :idea:

Själv så gör jag det alltid när jag putsar; eftersom det inte sker så ofta så har jag ju sk. "putskväll" och då görs allt vääldigt noggrant.. ;)

Nya grejjer smörjs in med läderfett varje gång de använts i början så de inte spricker, lite äldre läder rengörs och smörjs in en gång i veckan ungefär.

Louise skrev:
Jösses va duktiga ni är! :bump: Då vill jag tillägga till trådskaparens fråga; tar ni isär delarna eller putsar/smörjer ni endast där ni kommer åt? Här slarvar jag! :o

För det mesta tar jag isär delarna men det händer att jag inte gör det :angel:

hehe... långt ifrånh så ofta som jag skulle vilja... hinns liksom inte redigt me...

Måste först säga att jag tycker lädret bli äckligt av att man pustar det varje dag, lädret tar inte åt sig fettet och det blir bara kladigt... jag smörjer typ varannan månad :angel: förut smörjde jag en gång i veckan och det tycker jag var lagomt... det brukar mest bli att jag smörjer före tävlingar och lite större träningar... :)

Liknande trådar

Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 596
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 276
Senast: Tiger tok
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 502
Senast: Ceta
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund

Hästrelaterat

Tillbaka