Bukefalos 28 år!

Hur ofta tävlar ni?

break_a_leg

Trådstartare
Frågan står ju i rubriken...Vilken gren tävlar ni i? Ni som tävlar ofta, behåller era hästar motivationen vid alla tävlingstillfällen? Lägger ni upp tävlingsplaneringen med er tränare?
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Hoppning. Ska debutera i fälttävlan nästa sommar.
Har inte hunnit tävla så mycket med min för han är precis ''färdig'' för de lätta klasserna.
Men 1-2 gånger i månaden kommer det bli, på 90 & 100.
Ja, snackar med tränaren först.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag tävlar fälttävlan, men även en del hopp o dressyr.

Eftersom det finns så få FT i år, så får man ta de som bjuds. Det blir ungefär varannan el var tredje helg om man har tur. Däremellan händer det att jag åker på hoppning och ibland nån dressyr.

Min häst är inte alltid supermotiverad (men han tycker inte att det är tråkigt el så) när det är hopp/dressyr, eftersom både han och jag tycker att det är tråkigare än FT, men vi tävlar de grenarna ändå för att få rutin.

Som sagt tar jag de tävlingar som finns, pratar givetvis en del med min tränare och mina tävlingskompisar, men det är jag (och min "chaufför"=mamma:D) som bestämmer vad vi ska åka på.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag tävar 1-2 gånger i månaden ca... Just nu har jag ingen häst så jag kommer inte tävla ngt i sommar men sen blir det lag i höst och då är det ju varannan el var tredje helg. Tävlar hoppning,
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

jag tävlar två - tre helger i månaden, hoppning. Nu till hösten kommer jag lägga upp tävlingsplaneringen med tränare eftersom jag läser specialidrott och det måste man göra då. Annars har jag gjort det tillsammans med mamma.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Tävlar inte.
Har ingen häst
Gillar dock titta på hästar i det fria
Gillar katter
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag diskuterar ofta med min tränare om vad det är som gäller, det brukar bli 2-3 ggr i månaden. Men det beror på, jag tävlar oftare när hon är i god form och så tävlar jag mindre när hon är i sämre form och inte lika motiverad. Så ibland blir det 1 tävling i månaden, ibland 3.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Ponnyn tävlade jag tre gånger i vår. :p Bara under division ett hoppningen.
Min kompis lånade honom till en omgång av division ett dressyren också då hennes ponny var halt och klubben fick inte ihop lag också. ;)

Japp, tävlingarna är bestämda tillsammans med tränare - tillika hästägare. ;)
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag tävlar mest hoppning, men även lite fälttävlan.
Brukar bli ungefär varannan helg, vill inte slita ut hästen för mkt, dessutom är hon ung, hon har alltid motivation hitintills, men jag brukar försöka att skippa hoppträna den veckan det är tävling, eller i alla fall i slutet av den, eftersom det lite tar död på gnistan i henne till andra klassen har jag märkt (vi har alltid hoppträning på Torsdagar..vilket kan ställa till det ibland) . Just denna månaden blir det 3 helger i rad, men en av dom är en tävling hemma där hon står uppstallad, så det bli inte lika jobbigt för henne eftersom hon kan gå i hage som vanligt o inte behöver åka transport osv. så hemmatävlingar sparar ju också på dom.

Men ca 1-3 tävlingsdagar/månad.

Planerar inte med min tränare, eller dom frågar ju om jag har tävlingar på G, och hur det gick på senaste osv. Men det är inte så att vi bestämmer tillsammans att den o den ska jag åka på. Eller ja, hon säger om hon tycker att hästen är redo att gå upp en klass osv. o ibland tävlar vi på samma tävlingar så det är bra.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

*användarnamnslån*

Jag tävlar i prinip varannan helg, ibland mer ibland mindre. Jag gör inte upp tävlingsplan med min tränare men jag rådfrågar och får tips på var jag kan tävla och vad som passar o så.
Jag tävlar hoppning.

/Melle
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Frågan står ju i rubriken...Vilken gren tävlar ni i? Ni som tävlar ofta, behåller era hästar motivationen vid alla tävlingstillfällen? Lägger ni upp tävlingsplaneringen med er tränare?

Ca 2 gånger i månaden. Dock har det bara blivit 5 tävlingar under detta år pga skador hos mig.

Vi tävlar i hoppningen, vart och vilka klasser vi tävlar har min tränare inget med att göra. Hon dömer lätt ut många tävlingsplatser och man måste ju få skaffa sig en egen uppfattning.

Motivationen hos hästen är det inget fel på, lika glad och pigg varje tävling, hon brukar tom vara piggare i andra klassen än första för att de är så skoj.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Min lille är bara fyra så hans tävlingskarriär har ju bara börjat...han har gått en LC dressyr än så länge..... :D

Nästa lördag ska han gå en hunting på 70cm och sen räknar jag med att han kommer gå en till dressyr (LC), en hopp (1m), 1 fälttävlan (debutant) och förhoppningsvis är han då kvalad till fyraårschampionatet i fälttävlan som är i september... :)

Kommer lägga upp vilka tävlingar det bli med killen jag jobbat hos sedan ett år tillbaka och även tränat för och köpt hästen av.

Tror inte det kommer att vara några som helst problem att hålla motivationen uppe för lillkillens del, han älskar att komma ut och ridas och visa upp sig.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag tävlar max. tre gånger på en månad.
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Med förra ponnyn tävlade jag 2-3 ggr i månaden. (dressyr) det blev för tok för mkt.. Varken hon eller jag tyckte att det var kul tillslut (efter en sesongs ivrigt tävlande) :s

Se efter vinteruppehållet var vi på G igen! :D
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag lägger, tillsammans med tränare, upp tävlingsterminen under hela året. Det blir ca 8-10 st Fälttävlan/år, innan och efter ft-säsongen åker vi även ut på hopp och dressyrtävlngar. Självklart får man ibland frångå planen om det inte går som man tänkt sig.
Både jag och hästen har ju dåliga dagar ibland, och det händer ju även när man är på tävling. Men motivationen brukar det inte vara fel på. Jag är målmedveten, och jag varierar alltid träningen hemma så att hästen inte blir uttråkad. Några dagars vila efter tävling får han också, både för kroppen och knoppen!
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Vi tävlar hoppning och tävlar ungefär varannan helg.
Beroende på vilket humör han är på, för det mesta är han lika glad och komma ut och tycker att det är kul. Jag lägger inte upp tävlinsplaneringen med min tränare dock så ger hon mig tips och för det mesta går jag efter dem. :)
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag tävlar c:a 2-3 gånger i månaden jag rider kanske en fällttävlan o en hopptävling och kanske en typ dressyr clear round för att min ponny ska lugna ner sej lite!
 
Sv: Hur ofta tävlar ni?

Jag tävlar i hoppning med mitt 4 åriga sto,
Ska börja åka på flera tävlingar snart...tävlat lite dressyr oxå. :D
 

Liknande trådar

Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
871
  • Artikel
Hästnyheter Tränaren Bo Westergaard dömdes till 2,5 års avstängning och uteslutning från all travsport. Detta efter att hans häst I D Exceptional...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp