hur ser ett "normalt" förhållande ut

vinkelina

Trådstartare
hur mycket och ofta träffar ni era partners ni som inte är sambos? Har suttit och funderat på vad som är normalt, och hur man "fördelar" tiden mellan alla måsten? Har tidigare haft lite kopliserade förhållanden.

Första var på distans, 200 km enkelväg så vi sågs kanske 2-3 gånger i månaden. De helger jag var över jobbade killen oftast så fick följa med honom, han var lastbilschafför.

Förhållande två var med min chef, han var 8 år äldre men bodde ännu hemma, medans jag flyttat till orten nyligen och inte kände någon. Vi sågs ju 8 timmar varje dag på jobbet men där var det mera proffsigt då vi jobbade på skilda håll, även om man kanske fick en puss ibland. Han var egen företagare så jobbade mycket, men han kom hem till mig ibland på kvällarna, sov sällan över dock. Höll ej så länge pga det

Senaste så inledde vi med distans, 170 km enkelväg. Där försökte vi köra med varannan helgs taktiken så vi sågs varje helg mer eller mindre hos ena partner. Tröttnade efter 6 månader och flyttade tillbaka till min hemstad där killen bodde. Han sov över första natten i nya lägenheten och sov efter det bara hemma hos sig 6 gånger på 8 månader innan vi skaffade eget. Efter 3 år flyttade vi till annan stad, det klarade inte förhållande av, för många nya saker på en gång. Vi bor dock båda kvar här i dag och är goda vänner.

Och nu har jag, efter nästan 5 år som singel fått en ny pojkvän. Vi var tillsammans 2 veckor innan han reste bort 5 veckor, 10 dagar kvar innan vi ses. VI är klasskompisar så kommer att träffas varje dag i skolan. Men utöver det, hur tusan skall jag hinna. Jag har skolan, jobb, häst plus katt och kanin hemma och ett eget hushåll att ta hand om. Hinner ju inte med mina måsten i dagens lägen, hur skall jag hinna och orka med en partner.


Så därför skriver jag denna roman, hur får ni ihop ett normalt kärleksliv och ett liv utöver det?
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Jag har aldrig haft ett distansförhållande eller specifikt särboförhållande så jag kanske yrar i nattmössan här.

Men är det inte ganska individuellt hur det funkar? Att det på något vis inte finns något normalt eller onormalt menar jag.

Jag själv skulle inte orka vara sambo med någon ifall det skulle bli aktuellt med en partner, jag är för mycket för min egentid och att vara "ensam". Hur ett sådant förhållande skulle funkar har jag således ingen aning om egentligen, jag tror det löser sig av sig själv. Är man någorlunda lika så blir ju båda nöjda , är man väldigt olika så kan det ju bli en del slitningar.
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Jag har distansförhållande, 18 mil.
Svårt att redogöra för hur många gånger i veckan vi ses eftersom det oftast blir flera nätter i rad, men vi sover väl ihop kanske 4 nätter i veckan.
Han är oftast hos mig eftersom jag har katter så varje gång jag åker till honom måste jag ha kattvakt boende hos mig + att han "bara" jobbar 7 mil från mig.
Han jobbar även lite i LA så då blir det ju såklart inget på ett par veckor..

När vi ses är det väl ganska intensivt, så jag ser till att fixa allting annat de dagar vi inte ses. Jag ska byta jobb nu också så jag "bara" jobbar heltid, på mitt tidigare jobb var det oftast jobb hemma på kvällarna också och det är fan inge kul när man inte kan ses så mycket och vill kunna fokusera på varandra.

Men det handlar ju om prio, prio, prio.
Jag har inte haft mkt tid för kompisar och liknande på ett par år och nej det har jag ju inte nu heller.. katterna är viktigast och sen pojkvännen, resten får man stoppa in där det finns tid.
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Till att börja med dejtar jag aldrig mer skolkamrater/kollegor whatever. Men jag och nuvarande pojkvän träffas allt mellan 6 dagar i veckan till 3 dagar i veckan. Vi har varit tillsammans sedan januari, började träffas i september.

Allt beror på arbetstider/fritid etc. :) Så ofta vi kan med andra ord :D

Mindre än 2 ggr i veckan funkar inte för en som mig :o
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Är särbo med en mjölkbonde sedan drygt 8 år. Vi bor 3 km i från varandra men vi träffas i princip bara på helgerna. Han kommer hit på fredag kväll när han är klar i ladugården, kan bli allt mellan kl 20-23.30. Han åker hem ca 06.30 på morgonen och så upprepas det på lördag kväll. Ibland träffas vi någon kväll mitt i veckan (samma tider) och de dagar han har avbytare, vilket brukar vara torsdag-fredag varannan vecka, så kommer han ibland hit lite tidigare på fredag kväll.

Det har varit bra och dåligt, ibland är jag så trött på att vi aldrig kan göra nåt "normalt" ihop och att han aldrig har semester, men samtidigt får jag ju rå mig själv och hinner med mina intressen och kan göra som jag vill, vilket jag hade blivit van vid då jag var singel 7 år innan jag träffade honom.

Nu var vi ju 41 och 49 när vi träffades så det har ju aldrig varit tal om barn, hade vi varit yngre så hade det såklart inte funkat att ha det så här.
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Vi har haft distansförhållande i 13 år och har ca 11 mil mellan oss. Det har varierat kraftigt hur ofta vi ses under den här tiden eftersom jag har gått från att gå i gymnasiet till att jobba till att plugga på universitet under tiden samt flyttat tre gånger. Det vanligaste under all den här tiden har nog dock varit att vi ses ungefär varannan helg: Jag åker dit på fredag em/kväll och åker hem på söndag dag/em/kväll. Som nuvarande student kan jag ofta stanna upp till fyra, fem dagar i sträck men när jag jobbade var det helger som gällde. Ibland var jag där varje helg och ibland sågs vi inte på tre veckor.

Vi har under alla år pratat mycket i telefon; mina kompisar som har sambos blir ofta förvånade över hur mycket vi pratar och framförallt sms:ar varandra under dagarna för de har oftast ingen kontakt alls via telefon med sina partners. Då brukar jag påpeka att de istället kan prata med sina hela kvällarna och helgerna irl, så det är väl inte så konstigt.

Det har funkat ganska bra att vara särbos på distans. Nu ska vi snart bli sambos och även föräldrar. Det blir spännande att se hur två så stora förändringar nästan samtidigt påverkar vårt förhållande.
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Jag har en kompis som mäter hur bra folks förhållanden är i antalet SMS/ dag :D.
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Haha va? Jag fick ett 70-tal sms av han jag dejtar en dag. Bra eller dåligt? Annars brukar vi nog hålla oss på 1-10/dag de dagar vi inte ses :p
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Jag har inte riktigt koll på skalan. Någonstans finns ju graderna mellan dött och stalker :D.
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

Jag har inte riktigt koll på skalan. Någonstans finns ju graderna mellan dött och stalker :D.

När min man var på jobbet kunde nån av oss ringa en gång, ibland blev det något sms också, var han eller jag någonstans och vi hade lite tråkigt kunde det bli några sms. De innehöll ibland information om vad han ville göra med mig när han kom hem...:D undrar vad det är ett tecken på! :o
 
Sv: hur ser ett "normalt" förhållande ut

När jag och nuvarande sambon hade distansförhållande sågs vi ungefär 3 av 4 helger på en månad. Då stannade vi hos varandra fre-sön. Sedan var vi tillsammans längre ledigheten också, som semester osv. Vi hade bara 20 mil mellan oss dock.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 216
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 458
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp