Bukefalos 28 år!

Hur ser vi på prickigt?

Jag har problem med den typen av prickar som jag tror att du menar. För mig andas dom konservatism och/eller rockabilly. Inte min tekopp.
Samtidigt vet jag inte om jag ogillar dom p g a deras laddning, eller om dom helt enkelt inte tilltalar mig estetiskt.
Jag har ö h t svårt med 50-talet, men har precis lärt mig tycka om 50-tals möbler.

Fast det finns prickar och prickar. Prickar på porslin brukar vara trevligt.


Håller med om allt där, förutom att jag älskat 50-talsmöbler i typ 20 år :D

@Petruska Usch ja, det maritima modet. Alldeles för mycket Långedrag och Marstrand för att jag ska klara det. Att jag skulle köra maritimt är ungefär lika troligt som att jag skulle komma med tatueringar och dreads. Ingetdera är jag.

@prinsessfeminist Ja, invävda prickar kan jag tycka om! Struktur är fint.

@Myrten Ralph Lauren nyper jag ofta i i affärerna men tror aldrig att jag köpt något. Mycket där är fint.
 
Jag har kläder som är enfärgade, randiga, rutiga eller blommiga. Däremot har jag inget prickigt. Jag tror mig inte ha haft prickigt sedan ett par hängsleshorts med volanger (det ni!:up:) som fyraåring, dem har jag sett på bild.

Jag vet däremot inte varför jag undviker prickigt. Vad vibbar det? Är det amerikansk hemmafru på 50-talet och är det därför jag spyr lite av det? Är det något annat? Vad är det för er?
Jag gillar prickigt.
Och 50tals stuket på kjolar t ex.
 
@Anna Ja det var faktiskt min tanke när jag hittade bilden. Om jag visar den på ett skrädderi, tror du inte att de ganska enkelt skulle kunna sy upp ett par i storlek 40 då?

De är röda med vita prickar, för övrigt.
 
@Anna Ja det var faktiskt min tanke när jag hittade bilden. Om jag visar den på ett skrädderi, tror du inte att de ganska enkelt skulle kunna sy upp ett par i storlek 40 då?

De är röda med vita prickar, för övrigt.

Det tror jag inte alls är några problem. Testa Johan´s [sic] Högtidskläder på Linnégatan, om något borde räknas till högtidskläder så är det väl dessa shorts?
 
Kan inte minnas något prickigt under mina levnadsår heller. Kanske ett par strumpor. Räknas det? :D
 
Till @mandalaki

@prinsessfeminist Ja, invävda prickar kan jag tycka om! Struktur är fint.

Det är ett par Esprit - klänningar och man tänker inte på 50-talet.

@Myrten Ralph Lauren nyper jag ofta i i affärerna men tror aldrig att jag köpt något. Mycket där är fint.[/QUOTE]

Min prickiga klänning är faktiskt av det märket. :)

Så jag tror jag kan passera? :D
 
Visade just min bild för en kollega och hon gjorde en bra koppling: "det kanske är de där shortsens fel att du inte gillar prickigt idag?"

Säkert rätt! Ett BARNDOMSTRAUMA :laugh:
 
@mandalaki Shortsen är fantastiska!! Vilken skapelse! :D

Jag är inte jätteglad för prickigt, även om jag har ett par ljusblå prickiga shorts son jag använt ca varje dag i sommar, men jag älskar 50-tal! :love:
Är inte så glad för rockabilly/Grease-50tal, utan mer Emma Stone i the Help eller Julia Roberts i Mona Lisas Leende. I love it, muy classy!
 
[QUOTE;mandalaki, post: 16518961, member: 214"] Allt prickigt passerar på andra, dock inte på mig själv. Idag kör jag för övrigt beige/brun/svartrutigt.:)[/QUOTE:

Rutigt?

:nailbiting:

Rutigt?

Nä du, det kräver tråd för sig.

Vem bär det mönstret?

Det enda naturliga jag kan komma på är köksbordet.

Rutiga kläder är för mig överkurs.
Hur stora är dina rutor? 10 gånger 10 cm?

:confused:
Men hur beskriver man egentligen mönster som består av en massa horisontella och vertikala linjer som korsar varandra? Det blir ju liksom rutigt men ändå inte?
 
Visade just min bild för en kollega och hon gjorde en bra koppling: "det kanske är de där shortsens fel att du inte gillar prickigt idag?"

Säkert rätt! Ett BARNDOMSTRAUMA :laugh:
Själv minns jag hur det var att som litet yngel sitta i tandpoliklinikens väntrum och må illa av nervositet. Tandläkarna var stora rejäla slaktartyper och mesighet hos patienterna uppmuntrades inte. Jag har haft några av mitt livs värsta ögonblick i deras händer.

Väntrummet hade gardiner med ett mycket tidstypiskt 50-talsmönster i färgerna vitt, blekt smutsgult, svart och ljusgrått. Säkert jättesnygga, men deras charm gick mig fullständigt förbi. Än i dag så klarar jag inte av att ha något i den stilen i min närhet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 309
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 971
Senast: Yrsel
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 350
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp