Hur ska ja få det å gå runt?

Som sagt är ansvaret för häst inget nytt.
Och jag har all tid i världen för att jobba,.
Men nu verkar det ordna sej på annat håll.
Nämligen att jag ska få jobba i stall några dagar i veckan istället för skola.

Tycker faktiskt inte det är någon jättebra idé att offra skolan för att få häst några år tidigare. Hur kan du ha all tid i världen att jobba om du bara är 14? Och varför ska du jobba i ett stall istället för att gå i skolan? Tro mig, det är inte något smart val.
 
Nu beror inte mina "offringar" på att jag vill ha häst. utan bygger på andra problem.
Så Genom rektor, kurator och Syon ska jag få ett ställe och jobba i några dagar i veckan. P.g.a allt som händer och har hänt runt om mej, så är jag ganska trasig, och behöver ngt som håller mej uppe. D.v.s hästar. De dagar jag är i skolan ska jag få läsa Basämnena, så jag kommer in på ett Hästgymnasium.

Så oroa er inte, jag vet vad jag gör.
 
OK! ja, då är saken en annan. :) Ledsen om jag lät lite påstridig, men har sett för många kompisar som hoppat av skolan för att ägna sig åt hästar (har råd med hästar) och sedan ångrat sig efter några år och hamnat i underbetalda jobb alternativt a-kassan.

Vilket hästgymnasium har du tänkt på?
 
jag var 16 år när jag skaffade egen häst.. gick fortfarande i skolan men med ingen uppbackning från föräldrar.

Jag skaffade två extrajobb och fick på så sätt ihop till allt det som krävs för att kunna ha häst: stallplats, foder, vet, skoning mm.
Jag hade då en ganska billig stallhyra eftersom jag kommer från en liten stad i Värmland.

Men jag förstår inte än idag att jag klarade det. tre år utan en fast inkomst och utan föräldrar som ställde upp och ändå gick det ihop.
Man får helt enkelt prioritera en del saker.

Fast det är mycket jobb.. speciellt om man ska hinna med skolan oxå, ni an ju tänka er hur mina betyg var :crazy:

*kram cia* :bump:
 
Ok, ingen fara :)
Jag vet inte, har inte kikat så mycket på det än. Men det kommer :)
Sen tänkte ja gå hippolog.
För ja ska bli ridlärare :)
 
Det bästa är nog att försöka bli medryttare någon ponny/häst istället. Hittar säkert någon bra hästmänniska där du kan träna för tränare & kanske också tävla om det är det du vill ändå fast du inte äger hästen i fråga.

När du sedan gått ut skolan & skaffat jobb blir allt säkert mycket lättare även om det kan vara tufft & få det att gå ihop med boende, barn, häst osv. ändå...

Lycka Till!
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 607
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 265
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 022
  • Artikel
Dagbok Nej. Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt. Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp