hur ska jag göra?

saddi

Trådstartare
hej! jag är en 12 årig tjej som har ridit i 7år jag har en egen liten go D-pnny sen 2½ årsedan tillbaks. men jag börjar tröttna på hästar och vill mer vara med mina kompisar och gå på discon o kanske börja emd någon annan sport. jag och min mamma funderar på att sälja min ponny men tror ni jag g´ör rätt isåfall?? i slutet nu kanske hon rids kanske bara 3 gånger i veckan och det är ju inte bra för hästen. jag kommer ju sakna henne men jag tänker på hennes eget bästa. mín mormor och min mamma,pappa och morfar kommer bli väldigt bevikna eftersom den här ponnyn är något speciellt för dem...! men snälla hjälp meii hur ska ajg göra???

kram sandra :banana:
 
Hur gammal är ponnyn? kan du inte låna ut den till en bra ridskola?eller hyra ut den?har du inget syskon som kan ta över den?
annars låter det somom att du ska ta och sälja din ponny.Du verkar inte vara så inttesserad av att ha den.synd om ponnyn faktiskt av inte bli pysslad och riden åtminstonde 4-5 dar i veckan.
Du är 12 år,du har många år på dig att skaffa en ny ponny eller häst.men som sagt det är nog bäst för din ponny att du säljer eller hyr ut den om du heller vill vara med dina kmpisar och vara på discon ( i mina öron låter det helt korkat,men vi alla är olika,jag skulle bo i stallet ännu mera om jag hade en egen häst!) hihi ;) :angel:
 
Vad tycker du om att skaffa delfodervärd (medryttare) som kan ta ponnyn några dagar i veckan? Då får du ju mer tid till kompisar osv. kanske till och med kan testa nya sporter. Min kompis hon spelar hockey och har häst som hon är ute och tävlar med. Vem vet du kanske börjar tycka att ridningen och hästarna börjar bli jättekul igen :D. Annars tycker jag att du ska sälja. Din mamma,pappa.morfar och mormor kommer att förstå. Som du skrev så är det ju för ponnyns bästa.
Hoppas att du hittar en lösning snart skriv gärna och berätta om ditt beslut. Kram
 
jag tycker att du ska låna ut hästen på¨ foder, då märker du snabbt hur du vill ha det. vet själv hur det är, var jättetrött på hästar, och då lånade jag ut min häst på foder.. dröjde bara 2 veckor innan jag började sakna henne sådär jättemycket, efter ett halvår var det outhärdligt och jag bad att få hämta henne, det gjorde jag, och jag har inte tvekat en sekund över mitt hästintresse sedan dess!
 
Antingen säljer du eller lånar ut din ponny på foder ett tag framöver, för känner man som du gör så tycker jag att du ska ta en "hästpaus" ett tag för som det är nu så blir det bara ett tvång med hästen och det ska vara kul med hästar.
 
Sälj, för ponnyns bästa! Men om man verkligen tycker om sin häst byter man väl inte ut den mot kompisar som man offtast får nya....eller?? Jag skulle ALDRIG byta ut mina hästar!!!
 
Fy vad svårt för dig.Klart du måste vara med dina kompissar.
Känner du för att sälja din häst ska du göra det.Kanske du börjar rida igen,då kanhända du skaffar dig en ny häst.
Ha inte dåligt samvete ,försök att få ett bra hem till hästen .Dina nära och kära hjälper dig säkert att hitta ett bra hem.Ha det bra och lycka till. :bow:
 
En liten tanke bara...

Kan det inte vara så att du är missnöjd med sättet du har hästen?
Alltså, att du kanske inte nöjer dig med att bara rida runt, runt, utan kanske också att tävla...?
( tänker på den här tråden av dig... )

En liten fundering bara.
Har själv varit nere i träsket o tänkt att "Nej, fan! Jag säljer hästskrället och köper en lättriden & lättlastad häst istället."
I slutändan så visade det sig att hästskrället, trots allt, VAR hästen i mitt liv! :love: :D

Väntar svar. :)

//Farouk, som nu upptäckte att hon satt på Evergreens konto :crazy: :p
 
asså ska inte va taskig men.... du borda faktiskt hinna med hästen även fast du ska hålle på med nån annan sport.. du är bara 12 år- då hhar man inte så mycket i skolan.
Jag går i 8an, har två hästar och spelar handboll 2 ggr i veckan, jag hinner gå å discon och vara med kompisar, fast kanske inte lika mycket som jag skulle vilja... Men DU borde hinna!!! det gäller bara att vara disiplinerad!!
annars tycker jag att du ska sälja eller varför inte lpna ut den ett tag??
 
Tycker som alla andra!! Sälj eller låna ut!!
Det finns ju en i stallet som vill låna. Herregud, ta den chansen! Dom är verkligen jätteduktiga!
 
hej de tär jag igen!!

jag har tänkt väldigt länge nu och jag och min kompis i stallet bestämde att jag skulle ha en medryttare men sen blev det inte så för jag kände att jag inte ville att nån annan än JAG skulle ha MIN häst så jag började rida och nu under jullovet red jag varje dag utom julafton :D
sen försöker jag rida så mycke jag kan fast på vardagarna är det ett problem med skolan men det får man ta..
så jag har ändrat mig och jag tänker ha kvar MIN häst!!! :)

så nu vet ni!!

kram saddi :banana:
 
låna ut på foder eller skaffa halvfodervärd. Då hinner du med mkt annat oxå än bara hästar. Tänk över allt noga. Jag tycker iallafall att låna ut på foder är bättre än att sälja om man bara vill "ta en paus" från hästar ett tag.
Hoppas det fixar sig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt hur jag ska börja lr få med allt som jag känner,Får ursäkta om det blir rörigt. gör ett försök. Är en 21 årig tjej som...
Svar
14
· Visningar
2 393
Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 494
M
Hästmänniskan Hoppas det blir rätt nu, Ska försöka fatta det kort så det går att förstå:angel: Går i 9:an nu. Har 2 egna hästar, mamma har en häst...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: chira
·
A
Hästmänniskan Känns som jag måste göra ett livavgörande beslut nu.. Tar det hela från början, för fyra år sedan köpte jag min första ponny, ett...
2
Svar
29
· Visningar
2 772
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp