Bukefalos 28 år!

Hur ska jag göra?

Ferrari

Trådstartare
Jag har precis mejlat till en person som vill sälja en 4½ månad gammal hane. Jag har letat efter en till kanin, en hane som jag kan kastrerar, som ska bo ihop med min hona.

Men nu är kruxet, var ska hanen bo under 1½ månad? Vid 6 månaders ålder kan hanen kastreras och då måste man ändå vänta ett litet tag innan man kan sätta ihop honom med honan.

Och en fråga till, kan man sätta in en kastrerad hankanin i en honas bur eller måste man göra tvärtom? :crazy:

Tacksam för svar.
/ Ferrari
 
Sv: Hur ska jag göra?

Jag har pratat med veterinären och de sa att en mogen hanne kan man kastrera vid 4-5 månaders ålder...

Vad skönt. Denna hannen är mogen för sin ålder - enligt uppfödaren.
 
Sv: Hur ska jag göra?

Sätt in honan i hanens bur eller båda i ny bur. Är det min syrras hane Teddy du pratar om? :love: En sak bara, min syster måste få sålt han innan 8 juli, så kan du inte ta han innan det finns det 2 intresserade till. :crazy:
 
Sv: Hur ska jag göra?

Jaa!
På onsdag hämtar jag lilla Teddy. Har hittat en innebur i plast att låna över sommaren, så jag kan förbereda allt. Nu är jag jätteglad :D

Allt löste sig till det bästa. Nu gäller det att få honom till veterinären innan semestern :S
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 167
Senast: fejt
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 221
Senast: Stinaelin
·
Övr. Djur 1) Finns det något bra, seriöst och framför allt unnigt kaninforum (FB-grupp el dyl) som kan rekommenderas? 2) Kanske någon här på Buke...
Svar
3
· Visningar
1 260
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp