Hur ska jag hantera situationen med min stressade tjej?

Sv: Hur ska jag hantera situationen med min stressade tjej?

Jag har funderat en del och snöat in på tankar om den Sanna Kärleken, den villkorslösa och fria. Om man kommer förbi förväntningar, krav, självändamål och allt det där som ligger liksom utanpå och istället bara ser till kärleken. Det är nog då man uppnår sann kärlek.
Men det krävs två för att dansa tango så det är lättare i teorin än i praktiken.
 
Sv: Hur ska jag hantera situationen med min stressade tjej?

Är betydligt yngre men kan identifiera mig i situationen. Har förhållande sedan 6 mån tillbaka, killen är en "tjejs dröm" och det vet han. Varför är han en tjejs dröm? Han vet om att jag är enormt stresskänslig pga tidigare långvarig stressutlöst sjukdom. Han respekterar att jag mår skit ibland. Han kan stå och vänta i stallet, klappa och borsta hästen och ta ut flätor osv ifall jag inte är klar när han slutar jobbet. Han tycker om mig, hela mig, inklusive de kvällar jag har så mycket press på mig att jag gråter var femte minut. Hur kul är det för honom att vara med om, tänker jag, men även när jag mår dåligt är han noga med att påpeka att han älskar mig, PRECIS SOM JAG ÄR. Ibland kommer han med tankar och funderingar kring hur jag kan minska stressbördan i mitt liv. Mycket sällan säger han "HERREGUD DU BRYR DIG JU BARA OM HÄSTEN OCH ALLA DINA MÅSTEN HALLÅ HALLÅ TÄNK PÅ MIG DÅ JAG ÄR JU DIN DRÖMKILLE HALLÅ SE MIG DÅ GÖR NÅT DÅ"

Antingen accepterar du att din flickvän har begränsad ork och försöker stötta henne i svackorna eller så hittar du en ny flickvän att vara prince charming åt.

OCH
ingen kille är alla tjejers drömkille rakt igenom. Har du så mycket synpunkter på hur hon borde vara, har hon säkerligen en lika lång lista på dina brister.
 
Sv: Hur ska jag hantera situationen med min stressade tjej?

Alla människor har olika behov av att bekräfta varandra och själv bli bekräftade i en relation. Jag tror att du och din tjej behöver prata ut om hur ni känner det, jag är inte heller sån som känner behov av att ringa varje dag och kan slänga iväg ett sms precis innan jag går och lägger mig medan min pojkvän är som du. han vill gärna höra min röst varje kväll även om det bara är för att säga godnatt. Någonstans är det lättare att acceptera om man vet med sig sina olikheter, sen får man ge och ta.
 
Sv: Hur ska jag hantera situationen med min stressade tjej?

Jag är dock av uppfattningen att om man som hästtjej finner en kille som faktiskt vill verka för hennes intressen, så borde man med all möjlig tacksamhet visa lite mer uppskattning och kärlek för det?! Vad jag förstått här på forumet är jag just en sån kille många hästtjejer drömmer om...

men gud, är du på riktigt.
 
Sv: Hur ska jag hantera situationen med min stressade tjej?

Tänker inte säga så mycket om resten utöver det här. Tinywiny och Cherarriduracell m. fl. har sagt så mycket bra om det redan.

Men dock känner jag att jag måste poängtera det att du säger att hon inte kan säga nej till stallägaren. Vet du vad dom har för överenskommelse? Stallplats och mat till 2 hästar kostar en hel del så dom kanske har den dealen om hon får detta gratis. Bara häromkring där jag bor skulle detta gå på 2500kr minst för häst om jag vill slippa hjälpa till mycket. Så skulle jag få det gratis skulle jag helt klart hjälpa till när det behövs och jag inte har förhinder av jobb eller liknande.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 161
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 127
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 685
Senast: _Zacke_
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 353
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp