Bukefalos 28 år!

Hur ska jag klara mig?

@LindgrenV Min mamma valde också att strunta i att ansöka om bostadsbidrag efter en "trevlig överraskning" där hon skulle betala tillbaka ca 11 000 kr. Hon jobbar som säljare så hon har två fasta summor en låg och en lite högre som hon får beroende på om hon sålt för sin budget varje månad. Vissa månader kunde lönen vara katastrof under lågkonjunkturen medans hon en annan månad klarade hålla budget och där med fick den högre lönen och sedan 10% som bonus för det utöver..är ju som du säger omöjligt att veta sånt innan, lågkonjunkturen kan vända, man kanske var arbetslös och plötsligt får jobb osv. Det borde väl gå att justera systemet? Förutom att det är krångligt riskerar man ju sätta sig i skiten en tid framöver för att man behövde backup en kort tid :(

Eller hur!

Pratade med morfar igår, han har en gammal cykel hemma som jag kan få. Det kanske kan få ned bensinkostnaderna en del. Min cykel blev ju snodd för tre veckor sedan..
 
Men det är fusk, ni båda har bil och det går minsann inga tåg till nån kohage!!!

Men visst, havregrynsgröt är gott och nyttigt, och billigt och sånt får man leva på om man inte sköter sin ekonomi som bukefalisterna anser man ska göra. ;) Vi får ha en fattigmansbuketräff för alla oss som lever lite risky, eller som är fattiga som kyrkråttor av en eller annan anledning och inte lever som man bör. :D
Jag är på!!! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 006
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp