Bukefalos 28 år!

Hur skaffar jag mig lämplig sysselsättning?

vallhund

Trådstartare
Utan att "ta jobbet" från anställningsbara, väl/rätt utbildade personer? Att sitta o stirra in i väggen eller en datorskärm lär inte vara nyttigt i längden. Det största problemet är att jag har väldigt lite ork, typ skör. Jag vill inte behöva befatta mig med människor i någon större omfattning.

En idé jag har är att vara värdinna/resursperson på någon lite större veterinärklinik, typ 3 timmar 2ggr/v. Förutom gedigen medicinsk o socialpsykiatrisk utbildning/erfarenhet har jag stor erfarenhet av hundar, katter, mjölkkor, finullsfår o till viss del hästar o getter. Jag är dessutom en hejare på sårvård, alla kategorier. Jag skulle inte kosta AG mer än introduktion o ev fortlöpande handledning.

Tankar, åsikter, idéer? Tänker jag fel, hur går jag vidare?
 
De flesta kliniker skulle nog uppskatta en extra resurs. Det är nog bara att börja ringa runt. Och det är klart att det underlättar för dig om det är något som du faktiskt gillar att göra.
 
Utan att "ta jobbet" från anställningsbara, väl/rätt utbildade personer? Att sitta o stirra in i väggen eller en datorskärm lär inte vara nyttigt i längden. Det största problemet är att jag har väldigt lite ork, typ skör. Jag vill inte behöva befatta mig med människor i någon större omfattning.

En idé jag har är att vara värdinna/resursperson på någon lite större veterinärklinik, typ 3 timmar 2ggr/v. Förutom gedigen medicinsk o socialpsykiatrisk utbildning/erfarenhet har jag stor erfarenhet av hundar, katter, mjölkkor, finullsfår o till viss del hästar o getter. Jag är dessutom en hejare på sårvård, alla kategorier. Jag skulle inte kosta AG mer än introduktion o ev fortlöpande handledning.

Tankar, åsikter, idéer? Tänker jag fel, hur går jag vidare?

Menar du att du vill göra oavlönad insats, för din egen skull?
Fint tänkt, och säkert bra för mentala hälsan!

Men problematiskt för arbetsgivaren. Man torde behöva betala försäkringar och liknande för dig, även om det sker på helt frivillig väg, om du gör minsta djurvårdande insats.

Har stor förståelse om du tänker dig att göra insats inom djurvården men kommer "genast" att tänka på volontära insatser för våra nyanlända flyktingar. Där finns en oändlig nytta av någon som "bara" är på plats och pratar. Utan att vara behandlande.
(kan också förstå om det inte är intressant utifrån att det säkerligen kräver en enorm styrka själsligt för att inte ta åt sig för mycket).
 
Utan att "ta jobbet" från anställningsbara, väl/rätt utbildade personer? Att sitta o stirra in i väggen eller en datorskärm lär inte vara nyttigt i längden. Det största problemet är att jag har väldigt lite ork, typ skör. Jag vill inte behöva befatta mig med människor i någon större omfattning.

En idé jag har är att vara värdinna/resursperson på någon lite större veterinärklinik, typ 3 timmar 2ggr/v. Förutom gedigen medicinsk o socialpsykiatrisk utbildning/erfarenhet har jag stor erfarenhet av hundar, katter, mjölkkor, finullsfår o till viss del hästar o getter. Jag är dessutom en hejare på sårvård, alla kategorier. Jag skulle inte kosta AG mer än introduktion o ev fortlöpande handledning.

Tankar, åsikter, idéer? Tänker jag fel, hur går jag vidare?
Jag har förstått - tror jag - att du har något fysiskt funktionshinder, men inte riktigt vari det består. (finns det beskrivet i nån tråd jag har missat? eller undviker du att berätta allt? vilket är fullt förståeligt om du gör!)
Det är lättare att ge tips om man vet lite mer om förutsättningarna, tänker jag.
Och rent konkret: det finns säkerligen många föreningar där du skulle kunna göra en stor ideell insats, om det bara är sysselsättning du fiskar efter.
 
Menar du att du vill göra oavlönad insats, för din egen skull?
Fint tänkt, och säkert bra för mentala hälsan!

Men problematiskt för arbetsgivaren. Man torde behöva betala försäkringar och liknande för dig, även om det sker på helt frivillig väg, om du gör minsta djurvårdande insats.

Har stor förståelse om du tänker dig att göra insats inom djurvården men kommer "genast" att tänka på volontära insatser för våra nyanlända flyktingar. Där finns en oändlig nytta av någon som "bara" är på plats och pratar. Utan att vara behandlande.
(kan också förstå om det inte är intressant utifrån att det säkerligen kräver en enorm styrka själsligt för att inte ta åt sig för mycket).
Funkar kanske sådär om man inte vill befatta sig med människor i någon större omfattning. ;)
 
Utan att "ta jobbet" från anställningsbara, väl/rätt utbildade personer? Att sitta o stirra in i väggen eller en datorskärm lär inte vara nyttigt i längden. Det största problemet är att jag har väldigt lite ork, typ skör. Jag vill inte behöva befatta mig med människor i någon större omfattning.

En idé jag har är att vara värdinna/resursperson på någon lite större veterinärklinik, typ 3 timmar 2ggr/v. Förutom gedigen medicinsk o socialpsykiatrisk utbildning/erfarenhet har jag stor erfarenhet av hundar, katter, mjölkkor, finullsfår o till viss del hästar o getter. Jag är dessutom en hejare på sårvård, alla kategorier. Jag skulle inte kosta AG mer än introduktion o ev fortlöpande handledning.

Tankar, åsikter, idéer? Tänker jag fel, hur går jag vidare?
Härligt med en resursperson!
Jag tänker även på katthem. Det finns ju massor av eldsjälar runtom som driver runt verksamheter. Att få en resursperson som kan titta över skador de nyanlända djuren/inneboende kan ha, vore ju guld värt!
De lägger ju enorma pengar på veterinärvård, pengar som de oftast inte har. Och att krympa de kostnaderna för att ha tillgång till en person som dig är ju win-win.
Bara ytterligare en tanke. Lycka till!
 
Funkar kanske sådär om man inte vill befatta sig med människor i någon större omfattning. ;)

I djursjukvården är det mycket kontakt med människor också, dock inte vid alla sysslor. Viktigt att du berättar det för arbetsgivaren mao, men för övrigt - kör på! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Magsjuk hund
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp