Hur skall jag kunna lita på honom?

Då tänkte jag,varför han frågar henne om dom skulle ses och avslutar med ;) det för mig känns som om det är något på gång.

Vill ju så gärna tro på han men när man hittar detta så är det inte lätt :(

hur lätt är det inte att skriva fel smiley? ;) och :) ligger inte långt ifrån varandra.
 
Jag är lite svartsjuk försöker inte vara det med i bland kan jag inte rå för det.
I alla fall så fick jag ett ryck att gå in i sambons jobb mobil och hittar där en konversation mellan honom och en tjej på jobbet.
Var inget puss eller kram eller så, verkar som om hon har det lite jobbigt nu men, lite glirningar om att: skall vi försöka ses en kortis och vill du ses i dag ;) Från min sambo.
Jag konfrontera honom de detta och han sa att hon hade det jobbigt hemma så kan lyssna, jo visst men han har inte nämnt det för mig alls att kan har en sådan relation med henne.
Han sa att allt var jobb relatera och att han inte är sådan som skulle vara otrogen.

Då tänkte jag,varför han frågar henne om dom skulle ses och avslutar med ;) det för mig känns som om det är något på gång.

Vill ju så gärna tro på han men när man hittar detta så är det inte lätt :(
Du överanalyserar något som inte går att analysera. Smsen säger absolut ingenting.
 
Beror ju på vad man menar med anledning, någon anledning finns det säkert alltid så som osäkerhet men anledningen behöver inte alls ha något med ens partner att göra.
Jag skulle nog säga att det inte har ett dugg med ens partner att göra. Jag tror det bara ligger hos en själv.

Mitt ex var otrogen både nu och då, inte gick jag runt och var svartsjuk för det. Jag blev förbannad och besviken när det hände, och tillslut tröttnade jag. Men jag gick ändå inte runt och kontrollerade honom för det. Och det trots att jag älskade honom väldigt mkt.
 
Det som är skillnaden här är väl att TS skriver rakt ut att hon tittade igenom mobilen pga svartsjuka. I

Jo, jag nämnde bara att i mitt förhållande var det ok och att jag och min sambo har väldigt olika jarong till kompisar. Med detta menade jag helt enkelt att det är jävligt svårt att säga bu, bä eller något alls om detta med sambon. Eftersom det är otroligt olika för alla.

Jag tycker dock folk kan vara otroligt löjliga med detta att aldrig kolla i telefoner, jag och min sambo lever ihop varför ska våra telefoner/datorer vara så extremt privata? Min sambo surfar t.ex. ofta på min facebook, stör mig inte för fem öre. Vet vem jag är här osv, om han vill läsa så läser han. Men det betyder inte att han kör mig till jobbet varje dag eller bestämmer mitt umgänge. Det betyder oftast att han inte rör varken dator eller telefon.
 
Jag tycker dock folk kan vara otroligt löjliga med detta att aldrig kolla i telefoner, jag och min sambo lever ihop varför ska våra telefoner/datorer vara så extremt privata? Min sambo surfar t.ex. ofta på min facebook, stör mig inte för fem öre. Vet vem jag är här osv, om han vill läsa så läser han. Men det betyder inte att han kör mig till jobbet varje dag eller bestämmer mitt umgänge. Det betyder oftast att han inte rör varken dator eller telefon.
Många, jag inklusive, ser väl ingen anledning att läsa andras SMS eller meddelandehistorik på Facebook för den delen. Vad är syftet? Det rör ju dessutom inte bara din sambo utan också de människor som messar honom, men de kanske är medvetna om att de inte pratar med/anförtror sig åt honom utan alltid med er båda.
 
Nej, jag ser inte heller någon anledning. Inte heller läser jag direkt. Men jag ser ingen anledning till att våra telefoner ska vara låsta till varandra och allt där ska vara jätteprivat. Men det är min syn:)
Nu går vi inte och läser varandras sms stup i kvarten, om det verkar så;)Har nog inte hänt på, jag vet inte hur länge? Utan det är mer så att möjligheten finns och jag ser inget fel med det. Sen anförtror sig oftast inte mina vänner sig till mig via telefon, utan det sker öga mot öga.
Jag är nog mer "på" hans telefon men det är mer om jag har tråkigt så kan jag låna den och gå igenom allt, från miniräknare till almanacka. Men det är för det är kul att se hur den telefonen fungerar. Jag är fruktansvärt dålig på att ha tråkigt mest:p
 
Jag tycker dock folk kan vara otroligt löjliga med detta att aldrig kolla i telefoner, jag och min sambo lever ihop varför ska våra telefoner/datorer vara så extremt privata? Min sambo surfar t.ex. ofta på min facebook, stör mig inte för fem öre. Vet vem jag är här osv, om han vill läsa så läser han.
Jag tycker att det är rätt otrevligt att skriva att folk är löjliga för att deras idé om privatliv är annorlunda än din. Min telefon är min. Jag har mina saker där, mina meddelanden, mina kontakter. Mina vänner ska kunna SMS:a mig något privat utan att oroa sig för att det på något vis går genom min sambo. Visst, vi blippar ju på telefonerna när den andra sitter bredvid så många gånger ser vi ju vilka vi WhatsAppar med, vilka hemsidor man är inne på etc etc men trots att min mobil inte på något vis är hemlig så är för mig steget alldeles för långt för att gå till att min sambo ska sitta och läsa mina meddelanden "på skoj". Oavsett vad jag och mina vänner SMS:ar om så är det våra privata konversationer och ingenting jag vill att min sambo ska sitta och gå igenom.

KL

TS: När man börjat titta i sin partners mobil så måste man inse att man har ett seriöst problem. Ingenting blir bättre av snokande. Jag var likadan förut, mot mitt stackars ex, under en period och tro mig - det gjorde ingenting bättre. Om ens tillit är så icke-existerande att man måste snoka är det ju kört oavsett, vad har man då? Dessutom går det utmärkt att radera meddelanden så även om man snokar igenom allt så kanske man inte hittar nåt - och istället har man en gnagande känsla kvar att man inte kan vara helt säker. Lägg till meddelanden man lätt kan missförstå så blir det ju en än värre soppa.

Att man inte skulle kunna vara avundsjuk av ingen anledning tror jag inte på. Jag var det och var nära att förstöra en hel relation på grund av det.
 
Nej, jag ser inte heller någon anledning. Inte heller läser jag direkt. Men jag ser ingen anledning till att våra telefoner ska vara låsta till varandra och allt där ska vara jätteprivat. Men det är min syn:)
Nu går vi inte och läser varandras sms stup i kvarten, om det verkar så;)Har nog inte hänt på, jag vet inte hur länge? Utan det är mer så att möjligheten finns och jag ser inget fel med det. Sen anförtror sig oftast inte mina vänner sig till mig via telefon, utan det sker öga mot öga.
Jag är nog mer "på" hans telefon men det är mer om jag har tråkigt så kan jag låna den och gå igenom allt, från miniräknare till almanacka. Men det är för det är kul att se hur den telefonen fungerar. Jag är fruktansvärt dålig på att ha tråkigt mest:p
Fast har man ett normalt förhållande utan en svartsjuk och misstänksam partner som går igenom ens SMS tror jag få är så privata med sin mobil att ens partner inte ens får röra vid den? Själv har jag lånat telefonen av en dejt för att kolla upp adressen till ett apotek, jag lånar ut min mobil till min mamma när hon är här om hon ska ringa samtal (jag ringer gratis, inte hon) eller ger den till brorsan för att han ska fixa något (han har haft sån där smartphone längre än mig) och de får också fritt sitta vid min dator (så också mitt ex) och det händer säkert att jag är inloggad på diverse sidor. Men så vet jag också att de aldrig skulle få för sig att läsa mina mess, eller kolla min historik eller andra saker som kan vara personliga. Inte ens om de har tråkigt.
 
TS: När man börjat titta i sin partners mobil så måste man inse att man har ett seriöst problem. Ingenting blir bättre av snokande. Jag var likadan förut, mot mitt stackars ex, under en period och tro mig - det gjorde ingenting bättre. Om ens tillit är så icke-existerande att man måste snoka är det ju kört oavsett, vad har man då? .

@ams Kan inte annat än hålla med. Hur ska han kunna lita på dig om du går igenom telefonen?
Varför kände du plötsligt ett behov att gå igenom den om du inte gjort det förut?
Var tilliten mellan er kanske redan skadad?
Tycker du att ni hade det bra för en vecka sedan, innan du snokade i telefonen?

Sedan angående vad som skrevs så vet jag inte. Ska vi ses en snabbis betyder för mig t.ex. ska vi ses en kort stund.
Ska vi ses och ta en snabbfika säger jag också rätt ofta. Kan lätt se att någon kanske skulle kunna förkorta snabbfika med snabbis också?
 
Jag tar ofta en "snabbis med Pip.... eller en date." Innebär endast att jag och bästa väninnan har en fika/lunch/slät kopp-träff i stan om vi båda är på språng. Alltid spontant och med kort varsel. Inget konstigt varken för mig, min sambo eller Pip och hennes gubbe.
 
Tack, sparka på den som redan ligger!

Varför jag i bland får behov va att snoka vet jag inte om det har med att göra hur man har blivit behandlad tidigare eller att man läser överallt att folk är otrogna hit och dit.

Jag inte om kring och är svartsjuk varje dag hur skulle man orka det? Men när jag får "psykbryt" är det jobbigt :(

Sen får han givetvis ha kvinnliga vänner. Det som retar mig är att han inte änns nämnt henne. Om dom nu har en bra relation kan han väl nämna det eller? Man brukar pratar om vad som händer på jobbet om kollegor och så.

Och att vissa reagerar så starkt på att jag kolla hans mobil förstår jag inte? Vi lever ju i hopp och skall inte ha några hemlisar för varandra.
 
Och att vissa reagerar så starkt på att jag kolla hans mobil förstår jag inte? Vi lever ju i hopp och skall inte ha några hemlisar för varandra.
Fast man har en personlig sfär och personlig egendom som inte ens partner har rätt att gå igenom. Det kan ju stå vad som helst i sms och mail som du inte ska ha reda på, eftersom det är mellan fyra ögon så att säga.

Om min bästa kompis och jag sms:ar om hur hon mår och vad hon har för tankar ska det stanna mellan oss, inte mellan oss och min sambo.

Mail som dessutom är jobbrelaterade kan innehålla känslig information om företaget som inte heller ska läcka ut till vem som helst.

Om jag sms:ar min kompis så förutsätter jag att det bara är hon som ser det sms:et. Inte hennes barn, inte hennes partner, etc.
 
Och att vissa reagerar så starkt på att jag kolla hans mobil förstår jag inte? Vi lever ju i hopp och skall inte ha några hemlisar för varandra.

Har ni en sådan deal eller är det du som tycker att ni inte ska några hemlisar för varann?

Om ni har en sådan deal är det ännu värre att du snokar i hans mobil. Har ni det inte kanske ni bör tala klarspråk med varann om hur ni ska ha det på den punkten. (En partner som begärde att få kolla min mobil skulle dock väldigt snart bara höra ytterdörren slå igen bakom sig).
 
Tack, sparka på den som redan ligger!

Varför jag i bland får behov va att snoka vet jag inte om det har med att göra hur man har blivit behandlad tidigare eller att man läser överallt att folk är otrogna hit och dit.

Jag inte om kring och är svartsjuk varje dag hur skulle man orka det? Men när jag får "psykbryt" är det jobbigt :(

Sen får han givetvis ha kvinnliga vänner. Det som retar mig är att han inte änns nämnt henne. Om dom nu har en bra relation kan han väl nämna det eller? Man brukar pratar om vad som händer på jobbet om kollegor och så.

Och att vissa reagerar så starkt på att jag kolla hans mobil förstår jag inte? Vi lever ju i hopp och skall inte ha några hemlisar för varandra.
"Brytet" fick du ju uppenbarligen innan du var inne i telefonen och tittade, fundera lite på varför du får de där "bryten" och känner ett behov av att rota. Är man svartsjuk och rotar, så kommer man ju alltid att hitta något som man kan tolka som "tecken" på en otrohet, en tänkt otrohet, en hemlighet, en osanning etc... Det har allt med dig att göra och inget med din sambo att göra. Så gör dig själv en tjänst och arbeta med din svartsjuka i stället, din nuvarande sambos eventuella otrohet eller framtida sambos eventuella framtida otroheter är ju inget du kan göra något åt iallafall. Det enda du kan göra för att slippa känna de där ångestkänslorna=psykbryten är att jobba med dig själv så du känner att du är stark nog att inte hotas av en eventuell otrohet (dvs jag kan hantera krisen om den kommer därför behöver jag inte arbeta med olika strategier för att förhindra otroheten, som egentligen ligger utanför min påverkan).

Otroheten i sig spelar ju ingen roll du har ju redan obehagskänslorna nu och svartsjukan finns redan i förhållandet, du mår redan dåligt otrohet eller ingen otrohet. Det är där problemet ligger.
 
Tack, sparka på den som redan ligger!


Sen får han givetvis ha kvinnliga vänner. Det som retar mig är att han inte änns nämnt henne. Om dom nu har en bra relation kan han väl nämna det eller? Man brukar pratar om vad som händer på jobbet om kollegor och så.

Och att vissa reagerar så starkt på att jag kolla hans mobil förstår jag inte? Vi lever ju i hopp och skall inte ha några hemlisar för varandra.

Det finns absolut ingen anledning för honom att prata om jobbet och vad som händer där med dig. Att det dessutom är hans jobbtelefon du snokar i gör att företaget kan anmäla dig för industrispionage/dataintrång om de får reda på det då det kan finnas, för företaget, känsliga uppgifter (prislister, offerter, kundregister) som inte får komma ut hur som helst.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 226
Senast: Whoever
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
73 998
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 172
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp