Hur skulle du hantera en partner som regelbundet tog droger? (utbruten Dejtingtråden 33)

https://www.alltomjuridik.se/nyhete...lbaka-aterkallat-korkort-ar-inte-missbrukare/

I januari i år återkallade Transportstyrelsen en lastbilschaufförs körkort eftersom han enligt myndigheten inte uppfyllde de medicinska kraven för att få ha körkort. Skälen för detta var att han efter en rattfylleridom haft höga ”PEth-värden” vid tio av de elva tillfällen som prover hade tagits.

Är ju inte direkt bara alkoholism utan att man redan åkt dit på en rattfylla och sedan när man testats uppvisat tecken på alkoholmissbruk. Så man har redan visat att man är villig att köra alkoholpåverkad.
 
"Den medicinska utredningen var inte entydig i målet och det saknades stöd i läkarintygen för att påvisa att mannen uppfyller kriterierna för diagnoserna beroende eller missbruk."
Läste du hela?
Mannen blev av med körkortet i högre instans. Det blir ett prejudikat av det.
 

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 248
Senast: Crossline
·
Relationer Har en man som hör av sig till mig med jämna mellanrum i snart 6 år nu. Vi var kollegor och hade eventuellt någon form av kemi en kort...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 674
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 728
Senast: Nahar
·
Relationer Jag vet inte vad jag vill med tråden. Jag studerar på universitet och har en sambo. Hela mitt liv har jag levt destruktivt. Jag har...
Svar
18
· Visningar
2 285
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp