Vi tar droger tillsammans

Någotanonymt

Trådstartare
Jag vet inte vad jag vill med tråden. Jag studerar på universitet och har en sambo. Hela mitt liv har jag levt destruktivt. Jag har självskadebeteende. Nu börjar det ändå gå över styr.

Jag och min partner tar droger tillsammans. Hon gör det för att det är kul men jag gör det eftersom jag vill fly från min verklighet. Jag vill inte dö längre eftersom jag har henne men jag vill inte leva. Jag vill inte svika min familj men samtidigt orkar jag inte finnas. Därför är drogerna en bra utväg. Jag kommer in i något annat. Men ju sämre jag mår, desto högre doser och tyngre droger tar jag.

För två dagar sedan överdoserade jag. Jag höll på att dö. Jag kunde inte prata och mitt hjärta slutade nästan att slå. Ändå tog jag samma sak nästa sak.

Nästa gång kanske jag dör. Eller så får jag permanenta skador. Men så fort någon nekar mig drogerna blir jag galen. Jag blir ångestfylld och vet inte hur jag ska hantera livet. Vad håller jag på med? Jag skulle inte bli så här också..
 
:heart Inga kloka ord, men mycket medkännande och hopp om att det kan vända! Livet går inte alltid åt de bästa håll, men förhoppningsvis vänder det för dig och din sambo!
 
Jag vet inte vad jag vill med tråden. Jag studerar på universitet och har en sambo. Hela mitt liv har jag levt destruktivt. Jag har självskadebeteende. Nu börjar det ändå gå över styr.

Jag och min partner tar droger tillsammans. Hon gör det för att det är kul men jag gör det eftersom jag vill fly från min verklighet. Jag vill inte dö längre eftersom jag har henne men jag vill inte leva. Jag vill inte svika min familj men samtidigt orkar jag inte finnas. Därför är drogerna en bra utväg. Jag kommer in i något annat. Men ju sämre jag mår, desto högre doser och tyngre droger tar jag.

För två dagar sedan överdoserade jag. Jag höll på att dö. Jag kunde inte prata och mitt hjärta slutade nästan att slå. Ändå tog jag samma sak nästa sak.

Nästa gång kanske jag dör. Eller så får jag permanenta skador. Men så fort någon nekar mig drogerna blir jag galen. Jag blir ångestfylld och vet inte hur jag ska hantera livet. Vad håller jag på med? Jag skulle inte bli så här också..

Har du fått någon hjälp? Har du fått prata med någon?

Du behöver hjälp, och det är NU!!! Det är ett stort steg du tagit redan nu, och var stolt över det. Men nu behöver du också ta hjälp från människor som verkligen kan. Det finns hjälp att få, och det går att få det bra.

Jag har ingen erfarenhet själv av droger, men har en hel del bekanta och vänner, några finns inte kvar i livet längre tyvärr, och jag har sett mycket av den sidan också och den är inte rolig... Sök hjälp och ta hand om dig! :heart
 
+ @Voeux och @Aviello och @Fibusen

Tack så mycket för era fina svar! Jag blir väldigt rörd. Det känns bättre nu. Jag är väldigt tacksam för att ni tog er tid att svara och att ni skrev så fint. Jag ska ta kontakt med en beroendemottagning. Det här är inte hållbart..:heart

Jättebra av dig! :heart Jag har som sagt aldrig rört droger själv, men har sett sååå mycket skit dom ställer till med, och det är bara så himla tragiskt och sorgligt... :cry:

OCH, kom ihåg, du är aldrig ensam! Även om det känns som om allt och alla vänt dig ryggen och hela världen är upp och ner så är du ALDRIG ensam. :heart
 
Bra att du ska kontakta en beroendemottagning!

Något jag undrar över är vilken inställning din sambo har? Om din sambo fortsätter ta droger och ev vill att du också tar kan det försvåra för dig. Det bästa hade förstås varit om din sambo också slutade helt, men jag hoppas att hon åtminstone respekterar och stöttar dig i ditt beslut.
 
Jag vet inte vad jag vill med tråden. Jag studerar på universitet och har en sambo. Hela mitt liv har jag levt destruktivt. Jag har självskadebeteende. Nu börjar det ändå gå över styr.

Jag och min partner tar droger tillsammans. Hon gör det för att det är kul men jag gör det eftersom jag vill fly från min verklighet. Jag vill inte dö längre eftersom jag har henne men jag vill inte leva. Jag vill inte svika min familj men samtidigt orkar jag inte finnas. Därför är drogerna en bra utväg. Jag kommer in i något annat. Men ju sämre jag mår, desto högre doser och tyngre droger tar jag.

För två dagar sedan överdoserade jag. Jag höll på att dö. Jag kunde inte prata och mitt hjärta slutade nästan att slå. Ändå tog jag samma sak nästa sak.

Nästa gång kanske jag dör. Eller så får jag permanenta skador. Men så fort någon nekar mig drogerna blir jag galen. Jag blir ångestfylld och vet inte hur jag ska hantera livet. Vad håller jag på med? Jag skulle inte bli så här också..
Har inga råd att ge men vill ändå säga att det är starkt av dig att erkänna att problemet finns, både för dig själv och att skriva det här. Finns det någon i er närhet som du/ni kan prata med?
 
Min sambo kommer förmodligen att hantera detta bra. Hon är väldigt förstående som människa! Dessutom så gör hon detta för att det är kul men hon har själv sagt att hon kan sluta, till skillnad från mig.
Det är bra om hon är förstående och kan sluta, betyder det här att hon inte känner till dina svårigheter och hittills har antagit att ni tar på lika villkor?
 
Jag menar för övrigt inte att tjata om din sambo, jag vet bara hur svårt det kan vara att avstå när andra tar och hoppas att du inte ska hamna i den situationen. Om du kan vara öppen och få stöttning från din sambo så underlättar det och särskilt att du söker professionell hjälp har stor betydelse, det du beskriver är ju inte enkelt att lösa på egen hand.

Det är verkligen superstarkt av dig att ta det här beslutet, håll nu fast vid det, ge inte upp, det är ett steg mot något bättre. :heart
 
Jag lutar åt att det är lite oroande att hon tycker att det är kul tillsammans med dig, när du inte klarar av det.

Det här har jag inte tänkt på innan. Men jag förstår hur det ser ut. När jag har haft mina värsta dippar har hon sagt att vi borde sluta men när det värsta gått över så håller hon med om att vi borde fortsätta. Hon njuter inte när jag mår dåligt av det, när jag blir självmordsbenägen. Men hon tycker det är kul att ta det tillsammans med mig när jag får en ”bra” upplevelse. När vi kan ha bra sex och när vi kan skratta.
 
Det är bra om hon är förstående och kan sluta, betyder det här att hon inte känner till dina svårigheter och hittills har antagit att ni tar på lika villkor?

Hon vet om att jag tar de för att fly från verkligheten men hon vet inte om hur starkt begär jag har efter det. Hon vet inte om att jag kan sluta närsom.
 
Jag har väl inga konkreta råd att ge, men vill ändå bara säga att det är starkt av dig att du ser problemet och erkänner att det finns!

Kom ihåg att du aldrig är ensam! Det finns hjälp att få, men det är bara du som kan bestämma om du ska ta emot den eller inte.

Jag vet inte om detta är okej, men annars får någon moderator gärna ta bort denna delen av inlägget. På instagram (om du har insta) finns det ett konto som heter "prisonbeauty", tjejen som har det kontot har själv sålt och använt droger samt levt i ett destruktivt förhållande. Idag är hon drogfri och skriver om hennes upplevelser och hur det är att ta sig tillbaka till det "normala". Jag tänkte bara att du kanske kan finna någon igenkänning i vad hon skriver.
 
Starkt av dig att ta steget att skriva här! Kom ihåg, oavsett hur det känns just nu, att det inte finns någon skam i det här. Det här är ingen som reflekterar tillbaks på ditt värde som person. Sök hjälp. Hjälp finns att få. Våga sträcka ut en hand. Har du någon i din närhet utöver din sambo som du skulle kunna berätta för och luta dig mot? Någon som orkar hjälpa, skjutsa till beroendeakut osv osv.
 
Det här har jag inte tänkt på innan. Men jag förstår hur det ser ut. När jag har haft mina värsta dippar har hon sagt att vi borde sluta men när det värsta gått över så håller hon med om att vi borde fortsätta. Hon njuter inte när jag mår dåligt av det, när jag blir självmordsbenägen. Men hon tycker det är kul att ta det tillsammans med mig när jag får en ”bra” upplevelse. När vi kan ha bra sex och när vi kan skratta.
Det är ju inte heller helt säkert att hon verkligen kan sluta. Jag menar, hur vet hon det?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Åsa A
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 882
Senast: cassiopeja
·
Relationer Många diskussioner här brukar ju handla om hästlivet i relation till en partner, men hur funkar kompisrelationer för er som ”lever...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 981
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp