Vi tar droger tillsammans

Någotanonymt

Trådstartare
Jag vet inte vad jag vill med tråden. Jag studerar på universitet och har en sambo. Hela mitt liv har jag levt destruktivt. Jag har självskadebeteende. Nu börjar det ändå gå över styr.

Jag och min partner tar droger tillsammans. Hon gör det för att det är kul men jag gör det eftersom jag vill fly från min verklighet. Jag vill inte dö längre eftersom jag har henne men jag vill inte leva. Jag vill inte svika min familj men samtidigt orkar jag inte finnas. Därför är drogerna en bra utväg. Jag kommer in i något annat. Men ju sämre jag mår, desto högre doser och tyngre droger tar jag.

För två dagar sedan överdoserade jag. Jag höll på att dö. Jag kunde inte prata och mitt hjärta slutade nästan att slå. Ändå tog jag samma sak nästa sak.

Nästa gång kanske jag dör. Eller så får jag permanenta skador. Men så fort någon nekar mig drogerna blir jag galen. Jag blir ångestfylld och vet inte hur jag ska hantera livet. Vad håller jag på med? Jag skulle inte bli så här också..
 
:heart Inga kloka ord, men mycket medkännande och hopp om att det kan vända! Livet går inte alltid åt de bästa håll, men förhoppningsvis vänder det för dig och din sambo!
 
Jag vet inte vad jag vill med tråden. Jag studerar på universitet och har en sambo. Hela mitt liv har jag levt destruktivt. Jag har självskadebeteende. Nu börjar det ändå gå över styr.

Jag och min partner tar droger tillsammans. Hon gör det för att det är kul men jag gör det eftersom jag vill fly från min verklighet. Jag vill inte dö längre eftersom jag har henne men jag vill inte leva. Jag vill inte svika min familj men samtidigt orkar jag inte finnas. Därför är drogerna en bra utväg. Jag kommer in i något annat. Men ju sämre jag mår, desto högre doser och tyngre droger tar jag.

För två dagar sedan överdoserade jag. Jag höll på att dö. Jag kunde inte prata och mitt hjärta slutade nästan att slå. Ändå tog jag samma sak nästa sak.