Hur skulle du reagera?

Bukefalos 30 år!

Anonymulois

Trådstartare
Så här, minst 9 dagar av 10 så fixar jag middag till familjen, sambo och våra tre barn. Barnen hjälper till ibland och ytterst sällan lagar sambon mat.

Jag planerar nästan all mat och ser till att det finns ingredienser hemma. Alla äter inte allt men om jag vet att någon i familjen inte gillar det som tillagas så har jag oftast ett alternativ (tillagad mat) men de får oftast tillaga det själva. Jag lagar nästan aldrig, kanske en gång per år, något som sambon inte gillar. Men då har jag alltid sett till att jag lagat något annat som han äter eller att det finns något enkelt han gillar att typ bara värma.

Eftersom han jobbar heltid och jag inte gör det så har det naturligt blivit en sådan uppdelning.

Idag pratade jag med sambon innan han åkte till affären. Konstaterade då att "du får handla något vi kan äta, jag har inget planerat och det finns typ bara mackor i frysen"

Han kommer hem och har handlat mat som bara han och ett av barnen äter. Vi andra tre äter det inte ens under hot om svält...

Så jag och två av barnen fick äta mackor till middag

Jag fattar inte hur han tänkte och jag är för ledsen och sårad just nu för att kunna fråga utan att det kommer utmynna i ett "gräl". Men jag vill ändå ha er åsikt, är jag helt galen som blir ledsen? Och hur kan jag ta upp det med honom utan att det blir anklagande?

Låter som typisk strategisk inkompetens... Medvetet göra fel när partnern vill att han drar sitt strå till stacken, partnern blir less på att det blir fel och slutar fråga, och han kan glida vidare utan att behöva anstränga sig.

Det är inte ett okej beteende från hans sida och det är inte alls konstigt att du blir ledsen. Jag tycker det låter som han förtjänar en fot i röven, ärligt talat.

Alltid när jag läser sånt här undrar jag hur det kan vara ett så svårt handikapp att ha en penis som dessa män verkar anse att det är.
Det du beskriver är extremt oförskämt och ännu värre blir det eftersom ingen som inte är total idiot kan göra något sådant utan att ha tänkt det. Hade han istället sagt "ursäkta jag glömde att ni inte äter detta" så hade det varit inkompetent (se första stycket) men det där :rage:

Jag blev så paff att jag kom mig inte för att ens kommentera. Tyvärr.

Jag tappade på riktigt fysiskt hakan av att läsa det så fattar verkligen!

Och på första inlägget, fy FAAAN rent ut sagt! Man kan ju ha olika ansvarsområden men att vara så komplett jävla frikopplad från MAT som är ett ständigt pågående arbete dagligen oavsett allt annat i livet och med barn i familjen. Nej det finns inga jävla ursäkter för den mansbebisen. Han förtjänar en utskällning, inte att du slår knut på dig för att inte låta anklagade ❤️

Vapeniserad inkompetens. Hade upplyst sambon om hur förbannat genomskinligt beteendet är och att det antingen skall till bot och bättring på momangen när jag för en gångs skull ber om hjälp (men egentligen hade min lust och kärlek dött sedan länge av förutsättningarna) eller så får personen stänga dörren efter sig och lämna permanent.

Strategisk inkompetens för att straffa dig för att du hade mage att be honom om något som är ditt jobb.
Jag skulle ha fixat mat som han inte äter och säga att jag visst hade glömt det.

Sen skulle jag funderat ordentligt över om det var en person som jag ville fortsätta att ha en relation med.

Så här, minst 9 dagar av 10 så fixar jag middag till familjen, sambo och våra tre barn. Barnen hjälper till ibland och ytterst sällan lagar sambon mat.

Jag planerar nästan all mat och ser till att det finns ingredienser hemma. Alla äter inte allt men om jag vet att någon i familjen inte gillar det som tillagas så har jag oftast ett alternativ (tillagad mat) men de får oftast tillaga det själva. Jag lagar nästan aldrig, kanske en gång per år, något som sambon inte gillar. Men då har jag alltid sett till att jag lagat något annat som han äter eller att det finns något enkelt han gillar att typ bara värma.

Eftersom han jobbar heltid och jag inte gör det så har det naturligt blivit en sådan uppdelning.

Idag pratade jag med sambon innan han åkte till affären. Konstaterade då att "du får handla något vi kan äta, jag har inget planerat och det finns typ bara mackor i frysen"

Han kommer hem och har handlat mat som bara han och ett av barnen äter. Vi andra tre äter det inte ens under hot om svält...

Så jag och två av barnen fick äta mackor till middag

Jag fattar inte hur han tänkte och jag är för ledsen och sårad just nu för att kunna fråga utan att det kommer utmynna i ett "gräl". Men jag vill ändå ha er åsikt, är jag helt galen som blir ledsen? Och hur kan jag ta upp det med honom utan att det blir anklagande?

Vilken jäkla typ! Det är ju inte ens strategisk inkompetens. Det är ju bara elakt och utstuderat. Helt med vilje för att trycka till dig för att du hade fräckheten att be honom om hjälp!

Men helt ärligt kan du ju inte vara förvånad? Ni har levt ihop så pass länge att ni har flera barn tillsammans. Det här kan inte vara den enda gången han visat vem han är?

Jag vill att du ska veta att det där inte är ok, det är inte normalt vuxet beteende och det är framförallt inte så en vettig vuxen person gör mot sin familj.

Om han gör det där undrar jag vad mer han gör. Fundera på om han gör ditt liv bättre.

Låter som typisk strategisk inkompetens... Medvetet göra fel när partnern vill att han drar sitt strå till stacken, partnern blir less på att det blir fel och slutar fråga, och han kan glida vidare utan att behöva anstränga sig.

Det är inte ett okej beteende från hans sida och det är inte alls konstigt att du blir ledsen. Jag tycker det låter som han förtjänar en fot i röven, ärligt talat.

Jag håller inte med. Det har passerat stretagisk inkompetens och är medvetet elakt. Han trycker till henne för att straffa henne för att hon hade fräckheten att be honom om hjälp. Det är utstuderat och direkt elakt.

Liknande trådar

• Syskon
  • Hur når jag fram?!
  • Äggrecept eller bara ägg
  • Vegansk mat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!