Hur skulle jag ha agerat? (Långt)

om det är kris, t ex om ena hunden har ett uppenbart övertag, och om hundarna har "bitit sig fast" i varandra kan man "strypa" dom (med koppel eller halsband). Får de inte luft måste de ju släppa taget förr eller senare. detta förutsätter ju naturligtvis att man är två och att man är snabb med att ta bort hunden. metoden att hålla dom i bakbenen ger jag inte mycket för, har provat den och den fungerar mycket dåligt. dessutom finns det ju en liten risk att hunden biter mot dig istället för att komma loss. i stridens hetta ska man aldrig lita på sin hund, hur snäll den än är i vanliga fall...
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 724
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 739
Senast: snorp
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 886
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 148
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp