Hur skulle ni göra?

M

Magdalena

En av hästarna jag har hand om några dar har ett stort sår på ena benet. Ett V är uppskuret på baksidan av carpus (framknät) och skinnet har liksom åkt upp en bit. Det verkar inte ha blött så farligt mycket, och ser rent och fint ut, förrutom att det är rätt stort då.

Hur skulle DU göra med ett sånt sår?

J

Jessica

Om det var torrt och fint så skulle jag nog låta det vara som det är. Kanske tvätta lite med koksalt eller liknande.

mvh Jessica

P

pialotta

jag skulle göra som de andra sagt; hållit koll på temp och sett till att det verkligen ÄR rent och fint - spolat rejält med koksalt, men jag skulle lagt ett luftigt bandage oxå som skydd mot smuts.
Och det är egentligen det här jag vill berätta: Att en kompis´ häst har ett gräsligt sår på hasen och inget bandage satt kvar förutom en BLÖJA! :idea: Hett tips! Det kan du ju prova, resår uppe och nere, inget som stasar, inga bakterier in och läkande luftigt!!
(Och kompisens häst går i hagen och stilar sig och visar upp sitt fina ben med ett vitt paket på!)
/P

M

Magdalena

Bra tips!! Jag har ju blöjbarn hemma dessutom, så det blir inget extrainköp!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
1 398
Senast: Kjerulfia
·
Fritid Det här är en spinoff på en sak jag läste här och som hänger ihop med något jag själv brottas lite med. Jag har en dröm, ett...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
5 439
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 621
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 465
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar