Hur stor chans att bli gravid?

Bukefalos 30 år!

Ipalollipop

Trådstartare
Om man har en cykel på 26 dagar, mensen började 10 aug och slutade 14e aug. Hade oskyddat sex igår, 16/08. Finns de chans att bli gravid? Jag ska ta test om mensen blir sen, den är alltid punktlig, ska isåfall komma första helgen i september. Sen ska jag börja med p-piller. Skyddar de direkt om man tar de mensens första dag?

Jag är 35 och har aldrig varit gravid innan men har alltid skyddat mig, detta blev ett slarv från min sida då jag inte går på något just nu. och ja killen är medveten om att jag inte tar skydd och tar fullt ansvar om de skulle vara så att jag är gravid..

Om du hinner ägglossa innan spermierna dör så finns en viss risk. Men du får väl se. Eller akut sätta in en kopparspiral det kan ju hindra att ett eventuellt befruktat ägg fäster.

Om man har en cykel på 26 dagar, mensen började 10 aug och slutade 14e aug. Hade oskyddat sex igår, 16/08. Finns de chans att bli gravid? Jag ska ta test om mensen blir sen, den är alltid punktlig, ska isåfall komma första helgen i september. Sen ska jag börja med p-piller. Skyddar de direkt om man tar de mensens första dag?

Jag är 35 och har aldrig varit gravid innan men har alltid skyddat mig, detta blev ett slarv från min sida då jag inte går på något just nu. och ja killen är medveten om att jag inte tar skydd och tar fullt ansvar om de skulle vara så att jag är gravid..
Chansen är väldigt liten eftersom ägglossningen sällan kommer redan inom 7 dagar efter mens. Vill du vara lite mer säker ta ett dagen efter-piller.

Skulle tagit ett akut piller då spermier kan leva upp till 5 dygn i livmodern.

Definivt läge för akut p-piller, om spermierna överlever sin maxlängd så är det fullt möjligt att du hinner ägglossa.

Det kan ju också vara så att hon vill behålla ifall det skulle vara en graviditet

Jag tänkte samma eftersom hon frågar om chansen inte risken att bli gravid.

Och jag tänkte att hon kanske inte vill det med tanke på att hon i startinlägget skriver att hon ska börja med p-piller direkt om/när hon får mens. Men det kan givetvis vara vilket som!

Egentligen inte MEN risk/chans kan faktiskt finnas trots det. Och ja p-piller skyddar (sen skyddar de ju aldrig någonsin till 100%) direkt från mensens första dag.

Ta ett dagen efter piller som skjuter upp ägglossningen.
Liten risk att du hade ägglossning så tidigt efter mensen men spermierna kan leva.
Men eftersom ni haft sex på rätt sida av ägglossning så funkar tabletten utmärkt.

Jag tog dagen efter piller! Vill inte bli gravid nu då jag av ”misstag” låg med exet, dock sa han blir de gravid så behåller vi 😜 Men nej vi har haft våra problem och tror inte att ett barn är lösningen. Började med p piller igår så antar de är ca en vecka innan de ger fullt skydd?

Jag tog dagen efter piller! Vill inte bli gravid nu då jag av ”misstag” låg med exet, dock sa han blir de gravid så behåller vi 😜 Men nej vi har haft våra problem och tror inte att ett barn är lösningen. Började med p piller igår så antar de är ca en vecka innan de ger fullt skydd?

En vecka om du inte startar på mensens första dag ja så blir det "fullt" dvs så högt som möjligt då det ju fortfarande aldrig är 100 % som en barnmorska försökte lura i mig, pucko.

Liknande trådar

• Aldrig haft en pojkvän
  • R
    Tvillingar!?
  • R
    Viktnedgång för att bli gravid
  • Magsjuka och förlossning(och gnäll)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund