Bukefalos 28 år!

Hur svårt ska de vara att hitta en häst tjej ?

Det är en ytterligare aspekt.

Under min korta men traumatiska tid på dejtingsiter upptäckte jag att det fanns en väldig massa män som erbjöd gård och boende. Som om en kvinna i min ålder skulle vara ett blankt blad? "Jag bor på xxx och du kan flytta in hos mig."

Jag har hus och ett liv. Skulle jag mot förmodan träffa en man så finns det inte på kartan att jag skulle lämna allt jag har för att flyta/flytta in i någon annans hem. Jag misstänker att det skulle finnas alldeles för mycket som ska vara som det alltid har varit.
Det där är intressant. På dejtingsidor fick jag mail från män som bodde i andra ändan av Sverige. De ville absolut inte flytta. Men tog för givet att jag skulle vilja det. Men själva dejtandet blir ju besvärligt om man måste åka 6 timmar först för att ta en fika. Då kommer man ju knappast hinna ses mkt? Och sen om man ska flytta så innebär det en stor omställning som jag inte bara vill göra efter att ha setts några gånger. Dvs byta jobb, vänner, etc
 
Det är en ytterligare aspekt.

Under min korta men traumatiska tid på dejtingsiter upptäckte jag att det fanns en väldig massa män som erbjöd gård och boende. Som om en kvinna i min ålder skulle vara ett blankt blad? "Jag bor på xxx och du kan flytta in hos mig."

Jag har hus och ett liv. Skulle jag mot förmodan träffa en man så finns det inte på kartan att jag skulle lämna allt jag har för att flyta/flytta in i någon annans hem. Jag misstänker att det skulle finnas alldeles för mycket som ska vara som det alltid har varit.
Jag skulle aldrig heller vilja flytta in hos någon. Då vill jag att vi köper något tillsammans.
Tror många gårdar har gått i arv i släkten. Och då är jag rädd för att man inte får ändra på något.
Och vad händer vid separation? Om man själv lagt 20 år på att jobba och betala. Ska man stå utan något alls då?
 
Jag skulle aldrig heller vilja flytta in hos någon. Då vill jag att vi köper något tillsammans.
Tror många gårdar har gått i arv i släkten. Och då är jag rädd för att man inte får ändra på något.
Och vad händer vid separation? Om man själv lagt 20 år på att jobba och betala. Ska man stå utan något alls då?
Men precis! En bekant till mig, välutbildad och med bra jobb, bor med sambo och barn på hans gård. Som hon renoverat och jobbat på i 10 år nu. Hon får inte ett öre vid en separation, det är så vitt jag förstår bestämt redan och han är dessutom ett ärkepucko. Kul för henne sen.
 
Men precis! En bekant till mig, välutbildad och med bra jobb, bor med sambo och barn på hans gård. Som hon renoverat och jobbat på i 10 år nu. Hon får inte ett öre vid en separation, det är så vitt jag förstår bestämt redan och han är dessutom ett ärkepucko. Kul för henne sen.
Då är hon ju lika puckad själv när alla via Internet hur enkelt som helst kan ta reda på vilka regler som gäller som sambo. Sånt tar man reda på när man flyttar ihop och skaffar barn, allt annat är puckat.
 
Absolut hur puckar som helst. Men hon är väl kääääär i skithögen eller nåt.
Ingen ursäkt, å andra sidan hade det ju kostat henne att bo under 10 års tid oavsett, men visst måste det svida att ha lagt ner själ och hjärta i ett boende och ett förhållande och sedan få gå utan någonting alls + veta att man är puckad. :(
 
Ingen ursäkt, å andra sidan hade det ju kostat henne att bo under 10 års tid oavsett, men visst måste det svida att ha lagt ner själ och hjärta i ett boende och ett förhållande och sedan få gå utan någonting alls + veta att man är puckad. :(
Absolut. Dessutom är det nog rätt vanligt, tyvärr. Men de kvinnorna får ju bo bra med sina hästar och slita på en gård och sen bytas ut mot något yngre och snyggare. Så ser ju verkligheten ut.
 
[QUOTE="stjarnhimmel, post: 17016864, member: 129839 Men själva dejtandet blir ju besvärligt om man måste åka 6 timmar först för att ta en fika. Då kommer man ju knappast hinna ses mkt? [/QUOTE]

Fast det kan hända, nu var det ju iofs inte 6 timmar i mitt fall utan bara 4 timmars resa enkel väg. Det tog bara en träff.
Jo jag flyttade. ;)
 
Men precis! En bekant till mig, välutbildad och med bra jobb, bor med sambo och barn på hans gård. Som hon renoverat och jobbat på i 10 år nu. Hon får inte ett öre vid en separation, det är så vitt jag förstår bestämt redan och han är dessutom ett ärkepucko. Kul för henne sen.
Sambo som :D
 
Sto
Ett tips. Starta en blogg och använd andra hästbloggares kommentarfält för att länka din blogg (när du kommenterar något signerar du med din bloggadress).

Finns många tjejer som vill ha en kille som rider, men du måste marknadsföra dig själv så de vet att du finns. :)
Ett tips. Starta en blogg och använd andra hästbloggares kommentarfält för att länka din blogg (när du kommenterar något signerar du med din bloggadress).

Finns många tjejer som vill ha en kille som rider, men du måste marknadsföra dig själv så de vet att du finns. :)

tack Centaur för tipset
//Thom
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 974
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 896
Gnägg Märker stora hästar om deras shettis kompis är en kille eller tjej? Och isf hur märker dom det? Har ett sto på 170+ som ska få en mini...
Svar
11
· Visningar
2 539
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 963
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp