Hur tätt mellan barnen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lazza

Hur många år har ni mellan barnen? Och fanns det någon planering, eller blev det bara så? Eller hur många år har ni tänkt er?
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

vi har 1 år och 8 månader mellan våra 2 vilddjur.
Vi ville ha tätt mellan barnen men trodde aldrig att det åter en gång skulle ta sig på första försöket så vi blev glatt överaskade när det visade sig att vi var gravida igen.
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Hej
1år och 5 mån fick då tvillingar. 3 små blöjbarn.
Site är en liten sladdis 6¨år emellan han och tvillingarna.
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Jag ( vi) har tre barn , mellan de två äldsta är det 2,1 år ( planerat) 1.:a flicka 2:a pojke. Jag tyckte att det var perfekt med denna ålders skillnad , men så fick vi en dotter då de andra barnen börjat skolan .( pojken började 6-års verksamheten) Och det var hur härligt som helst , (man kunde vila då de äldre var på skolan ) Så hade jag planerat barn idag så hade jag nog valt att inte ha så brottom med barn nr.2. Visst så tycker man att om det inte är så långt mellan rum mellan så har barnen "mer" nytta av varandra, men det är nog då dom är jätte små och kanske då dom blir äldre .
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Vi har 2 år och 17 dagar mellan Selma och Signe. Det var planerat att det skulle vara tätt mellan dem. Vi hade egentligen gärna velat ha dem ännu tätare, men min man fick en testikeltumör med följande operation och strålbehandling, så vi fick avvakta lite...
Om "trean" följer angiven tidsplan så blir det 1 år och 3 månader mellan Signe och trean. Även detta planerat.
Vi vill ha dem tätt dels därför att vi bor på landet och får tillverka lekkamraterna själva :p och dels därför att jag ju inte blir yngre direkt - är 36 nu. Vill ju inte vänta FÖR sent med att få barnen. Redan nu vet jag ju att jag kommer vara 50+ när jag har tonårsbarn... :crazy:
Vi har inte tänkt att det ska bli någon fyra, men man vet ju aldrig. MEn steget mellan 3 och 4 verkar jobbigt, då måste man ju skaffa större bil och annat praktiskt..
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Jag har 1år och 9 månader mellan flickorna, det var planerat och jag tycker det är bra med "täta" barn, helst när man bor på landet där urvalet av kompisar är mindre... Det finns ju alltid nån att vara med.
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Pga föräldrapenningsreglerna och den arbetsituation jag var i då valde vi att skaffa barn tätt. Det hade jag inte gjort om idag.
Vi har 2 praktexemplar av bröder födda med mindre än 2 års mellanrum (1 år o 11 mån). Dom är som tagna ur ett skolexempel.
Storebror skyddar lillebror mot andra stygga, lillebror ska ha allt som storebror leker med, lillebror får inte, ger sig på storebror, storebror håller igen för att sen bli vansinnig, klipper till lillebror, lillebror gråter hysteriskt, jag försöker säga att ja det var dumt av storebror men du får inte ta saker för storebror, lillebror vrålar då vansinnigt och går för att spöa skiten ur storebror vilket slutar med en vansinnig och ledsen storebror (kanske lätt skalperad eller biten) som tänker slå lillebror med något stort.
Det är då man tar till storsläggan

Någon som vill ha glass ?
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Eh, så frestande det låter.... Vi har redan en liten kille på 15 månader, och har iofs tänkt att nr 2 ska komma ganska så snart.
Men ett bra råd verkar ju vara att införskaffa en storslägga redan från början. Jag har ju tränat upp "den bestämda voicen" på hästen, så jag får väl hoppas att den kan fungera som slägga.....

Spännande att det är så många som vill ha barnen tätt. Trodde att det var ganska vanligt att ha flera år mellan.

Det som talar mot att skaffa ett barn till just nu är ju att jag kommit igång så bra med hästen igen.....
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Mellan döttrarna är det 24 minuter !! Sen väntade jag i fem år innan trean kom. Jag hade inte räknat med en nummer tre öht eftersom jag var ensamstående med flickorna och var bara överlycklig att de redan hade varandra. Sen träffade jag en man som vill ha både ko och kalvar...och då blev det som det blev.
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Först flickan på 1år 5mån , 2 görlika grabbar med 2 miner i mellan.
sedan en grabb till.
Jag tycker det är bra att ha dom tätt.
Jag var ung också 211/2 då hade jag 3 st barn.
Nu är jag fri nästan från allt. De är ju stora minstingen 14 år.
Nu gör vi allt. Reser, har hästar , dottern rider också. Killarna red ett par år. Nu jobbar de och tjänar sina egna pengar. Bor inte hemma längre.
PERFEKT
Det har blivit lite pengar över nu.
Men det är så roligt med barn. :banana: :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Vi har 1 år och 1½ månad mellan våra barn eller 13,5 månader om man vill säga så. Det var INTE planerat. Vi ville ha 2 barn så abort var aldrig något alternativ. Det blev 2 pojkar, vilddjur!! Men jag ångrar mig inte...däremot vet jag inte om jag kan rekomendera det. Jag var hemma i 3 år eftersom jag inte kunde jobba mellan mina barn.

Mvh anaby
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Jag vill ha minst 4 år mellan mina, OM jag ska ha en till vill säga.
Vill ha den ena ur blöjorna ordentligt innan jag har en till.
Dessutom bygger vi ut nu och har heller inte hunnit med någon bröllopsresa så det ska vi göra innan vi tänker på nån tvåa. (sonen är 2 år nu.)
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Vi har två år mellan killarna, och som Luff skrev så var det väl lite föräldrarpenningsreglerna som styrde eftersom jag blev uppsagd från mitt jobb under tiden som jag var mammaledig :mad: . Hur reglerna ser ut nu förtiden har jag inte en susning om, det här var för elva år sedan. Kan också hålla med Rotterö.
Skönt att ha småbarnstiden "överstökad" (även om den var mysig på sitt sätt) :love: .
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

det blir 5 1/2 år mellan - vi ville ha taätare men så blev det inte, sen satte ekonomin lite stopp oxå, men till sist tyckte vi det skulle bli föööör långt mellan och tag ett lån... nu har vi dessutom 4 ägg i frysen (och då blir det ju inte samma kostnad) så nästa kommer nog liiiite tätare... :-)
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Planneringen var att jag skulle bli gravid i maj/juni, egentligen ville jag tidigare men eftersom vi gifte oss i maj så ville jag dricka bubbel på bröllopet! ;) Men ännu har jag inte blivit gravid... Elin är nu 2 år och tre månader... Mellan mig och min lillasyster var det fyra år och det kändes lite långt när vi var små, och nu pratar vi visserligen men vi står så olika i livet så vi har inte så mycket gemensamt, vilket känns lite tråkigt.
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Om allt går som det ska så kommer det bli 2 år och 8 mån mellan dem. Jag tycker det känns som en lagom åldersskillnad. Min 2-åring börjar bli så stor så det går att prata och resonera lite med henne, vilket jag tycker känns skönt.
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Den äldsta är född i juni -00 och den yngsta är född i slutet av augusti i år. Däremellan har jag en född i början av augusti -02. Ettan var planerad, tvåan halvplanerad dvs vi hade tänkt ha lite längre mellan barnen. Trean var absolut inte planerad och vi var ärligt talat inte säkra på att fullfölja graviditeten. Men men - jag kunde inte förmå mig att göra abort och jag ångrar mig inte. Men fler barn blir det inte! Jag orkar, kan och bör inte vara gravid igen så nu väntar jag på sterilisering.
Jag hade tänkt mig två barn med ca tre år mellan. Tre barn på drygt fyra år var inget jag hade tänkt mig.
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Vi har fyra år mellan ettan och tvåan. Det var tänkt att bli två-tre år mellan dem men naturen ville annorlunda.


Mvh Angelina
 
Sv: Hur tätt mellan barnen?

Vi har 20 månader mellan barnen. Vi ville att det inte skulle vara så stor ålderskilland men i början var det kämpigt med två blöjbarn.
Nu börjar det bli lite lättare nu är de 4 och 2,5 år
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lägger tråden här för jag vet att många fortfarande behöver ha med sig ombyte och blöjor till barnen. Jag söker en väska helst på hjul...
Svar
10
· Visningar
437
Övr. Barn Vad har ni för stol? Hur gamla är era barn? Om ni vänt framåt, när vände ni?
2 3
Svar
40
· Visningar
1 012
Senast: nejlica
·
Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 681
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp