Sv: Hur tänker ni?
Du får inte kalla dig vegan anser jag.
vegan ska inte göra nått som skadar djur. Du får alltså inte gå i skogen utan att veta till100% att du inte trampat ihjäl en myra.
Du får aldrig döda en mygga som vill suga på dig.
ALLA djur har lika rätt till ett liv. inte bara ko och gris och höns.
Man får inte torka sig efter toabesök med papper för det är massor av skalbaggar som har utrotats bara för vi ska kunna torka oss i baken, eller kunna skriva på lite papper.
Du får inte heller rida på en häst för de anses vara djurplågeri, det är ju sjukligt dubbelmora
Vi ska döda djur så du får dina snygga läderstövlar men vi får inte döda de för att också äta??

Så vi ska döda dra av huden så du får dina snygga läderstövlar och snygga läderträns och sadlar och elda upp köttet.?
För mig går detta inte ihop.
Är det inte ist bättre att lägga mer fokus på HUR djuren har de medans de lever?
Att få fram lag att alla djur MÅSTE få gå ut i stor hage? att grisar föds inne och efter någon vecka ska suggan ut i en hage med träd och äng minst 1 hektar till max 10 suggor med kultingar?
Att grisarna växer upp i naturen får sol på nyllet får ett toppenliv tillgång till värme i en lada om de vill gå in under vintertid.
En lada som är fylld med härlig halm och där grisarna kan böka.
Sommartid finns det alltid jyttja som de kan rulla sig i som skydd mot solen.
Detta kött kan jag äta med gott samvete i alla fall, att vi slutar köpa utlänskt kött där vi inte vet hur djuren haft de.
Ist för att de har de som idag lever instängda i små bås och aldrig får se solen oh har liggsår för de ligger på trädplankor.
Usch
Att våga vägra äta kött som inte är ekologiskt köpa kött direkt från gårdarna, finns de gårdar som har som jag beskrev ovan, stora hagar lever ute på lösdrift året om med tillgång till ligghall med värme Grisar som kor.
Köttet kostar liiiite mer hela 88 kr kilot.
Men hallå de är det väl värt? ist för att åka till Willys och köpa kött för 39 kr kg från irrland där man inte vet om djuret haft de bra ens.
Och så kan man försöka tänka på att inte äta kött varje dag utan att man kanske bara äter kött till helger som finmat.
Det finns ju andra proteinkällor är just kött.
Jag som är kroppsbyggare behöver mkt protein och de lättaste är ju helt klart nötkött som innerhållår mkt lite kolhydrater och lite fett men mkt protein.
Men försöker tänka på att äta kesella, proteindrinkar, ägg, sojamat lite också för att få ner köttmängden.
Och bara köpa närproducerat kött som är ekologiskt.

Välja kläder i konstläder fuskpälsar osv, att man tänker på att köpa ekologiskt toapapper som är av återvunnit papper.
Att man inte köper de finaste trädet tillbänkskiva när man renoverar som finns i regnskogen för många djurarter håller på och dö ut för de tar bort skog där nere bara för vi västlänningar vill ha lyxiga träsorter=(
Tänk klimatsmart helt enkelt så räddar man bara där många djurarter i det vilda.
Har man valt att inte äta kött för man anser att djuren inte har de bra så för att slippa konstiga frågor så äsg at du är allergisk mot all form av kött ägg och mjölk=)