Hur tolkar ni ”Hämta ut paketet inom x dagar”?

Sasse

Trådstartare
Eftersom jag ibland tänker… annorlunda, vill jag höra med er först innan jag eventuellt beklagar mig hos företaget.

Hur tolkar ni meningen, t.ex. ”Hämta ut paketet inom 7 dagar”? Att ni behöver hämta paketet dag 6 innan det går på retur dag 7, eller att ni även har dag 7 på er att hämta?

Alltså, jag får väl skylla mig själv att jag låtit paketet ligga hos ombudet så länge, men jag räknade verkligen med att det kunde hämtas ut sista dagen. På företagets hemsida står det att man har 7 alt. 14 dagar på sig att hämta. I min enfald betyder det att sista dagen också räknas, har jag fel?
 
Eftersom jag ibland tänker… annorlunda, vill jag höra med er först innan jag eventuellt beklagar mig hos företaget.

Hur tolkar ni meningen, t.ex. ”Hämta ut paketet inom 7 dagar”? Att ni behöver hämta paketet dag 6 innan det går på retur dag 7, eller att ni även har dag 7 på er att hämta?

Alltså, jag får väl skylla mig själv att jag låtit paketet ligga hos ombudet så länge, men jag räknade verkligen med att det kunde hämtas ut sista dagen. På företagets hemsida står det att man har 7 alt. 14 dagar på sig att hämta. I min enfald betyder det att sista dagen också räknas, har jag fel?
Hade det sagts på en fredag hade jag räknat med att kunna hämta ut det senast följande fredag.
 
Eftersom jag ibland tänker… annorlunda, vill jag höra med er först innan jag eventuellt beklagar mig hos företaget.

Hur tolkar ni meningen, t.ex. ”Hämta ut paketet inom 7 dagar”? Att ni behöver hämta paketet dag 6 innan det går på retur dag 7, eller att ni även har dag 7 på er att hämta?

Alltså, jag får väl skylla mig själv att jag låtit paketet ligga hos ombudet så länge, men jag räknade verkligen med att det kunde hämtas ut sista dagen. På företagets hemsida står det att man har 7 alt. 14 dagar på sig att hämta. I min enfald betyder det att sista dagen också räknas, har jag fel?
Jag räknar med att om det kommer på tex en tisdag så kan jag hämta det senast på måndagen därefter, att det ligger på plats samma dag som det kommit till ombud + 6 dagar till.
 
Det hände mig en gång att jag hade ett paket som skulle gå tillbaka dagen efter, ringde sent föregående dag för att kolla om jag kunde hämta det samma dag. Det var nej eftersom det skickas med posten tidigt på morgonen. Lyckades tigga mig till att de skulle hålla kvar paketet så jag kunde hämta det senare på dagen.
 
Ånej. :p Tur jag inte skickade ett klagomail tidigare idag då :angel:
När vi på jobbet har paket som ska levereras inom 2 dagar så är det iaf så, då ska vi leverera dem antingen den dag de kommer eller dagen efter. Gör vi det senare så har kunderna all rätt att klaga :) Tänker att det blir likadant med ombuden, framförallt eftersom paketen ofta kommer ganska tidigt på dagen till ombuden, då ligger de ju där den dagen också (hade de kommit en kvart innan stängning däremot hade jag inte räknat med den dagen :p ).
 
Jag antar att det skiljer sig mellan när det står ”Om du inte hämtar ut paketet före X returneras det” som t.ex. Postnord brukar ha, då går det alltid att hämta det dag X ändå (i alla fall hittills).
 
Kommer paketet på måndag så läser jag det som det är söndag som är sista dagen att hämta. Räknar måndag som dag 1 i detta exempel.
 
Jag räknar också att paketet går i retur någon gång under dag 7 beroende på vilken tid på dagen som man hanterar inkommande och utgående post på just det stället.
 
När vi på jobbet har paket som ska levereras inom 2 dagar så är det iaf så, då ska vi leverera dem antingen den dag de kommer eller dagen efter. Gör vi det senare så har kunderna all rätt att klaga :) Tänker att det blir likadant med ombuden, framförallt eftersom paketen ofta kommer ganska tidigt på dagen till ombuden, då ligger de ju där den dagen också (hade de kommit en kvart innan stängning däremot hade jag inte räknat med den dagen :p ).
Därav att jag tänker annorlunda, inom 2 dagar innebär för mig att dag 2 räknas också. Men dåså! Jag kommer antagligen ändå skicka mail, om inte annat för att förklara varför jag inte hämtade ut det i tid. :p
 
Hur tolkar ni meningen, t.ex. ”Hämta ut paketet inom 7 dagar”? Att ni behöver hämta paketet dag 6 innan det går på retur dag 7, eller att ni även har dag 7 på er att hämta?
Står det så, inom 7 dagar, tänker jag att jag kan hämta ut även dag 7. Dag 1 är då jag får aviseringen (för mig via sms). Jämför det med t.o.m. Nu hämtar jag alltid på studs, men jag kanske tänker fel?
 
Jag hade tolkat det som att dag ett är första dagen paketet är hos ombud, det vill säga den dag du får aviseringen. Till mitt ombud kommer paketen oftast på förmiddagen så jag hade tolkat det som att det var första dagen.
 
Står det så, inom 7 dagar, tänker jag att jag kan hämta ut även dag 7. Dag 1 är då jag får aviseringen (för mig via sms). Jämför det med t.o.m. Nu hämtar jag alltid på studs, men jag kanske tänker fel?
Ja, jag tänker så också, speciellt som det på företagets sida står att man har 7 alt. 14 dagar på sig att hämta ut paketet. Som det är nu har jag ju ”bara” haft 6 dagar på mig att hämta ut, eftersom det skickades tidigt dag 7.
 
Eftersom jag ibland tänker… annorlunda, vill jag höra med er först innan jag eventuellt beklagar mig hos företaget.

Hur tolkar ni meningen, t.ex. ”Hämta ut paketet inom 7 dagar”? Att ni behöver hämta paketet dag 6 innan det går på retur dag 7, eller att ni även har dag 7 på er att hämta?

Alltså, jag får väl skylla mig själv att jag låtit paketet ligga hos ombudet så länge, men jag räknade verkligen med att det kunde hämtas ut sista dagen. På företagets hemsida står det att man har 7 alt. 14 dagar på sig att hämta. I min enfald betyder det att sista dagen också räknas, har jag fel?
Att man har sju arbetsdagar på sig.
Men dubbelkolla med företaget skulle jag göra!
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 845
Senast: Jeps
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 172
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Jag blir galen, och jag är djupt tacksam om någon kan hjälpa mig att bringa klarhet i vad som gäller, eftersom jag inte hittar någonting...
Svar
0
· Visningar
785
Senast: Kiwifrukt
·
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 198
Senast: Energi
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp