Hur tömmkör man ? Och är det bra ?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare ponnyryttaren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 198
P

ponnyryttaren

Är det bra att tömmköra en ung ponny ? Och kan försöka förklara hur man gör ? :love: :confused: :rofl: :banana:

Jag tror att de är en väldigt vanlig övning att tömköra en Ung ponny.. Hör med en ridlärare eller leta upp en kurs :idea:

Det är ofta så man börjar.

Bästa är som sagt att ta kontakt med instruktör, så att du inte råkar göra någonting fel. :)

ja de e bra om man vet hur man ska tömmköra..fråga en häst kunnig människa om hjälp första grr ..läs mycket häst böcker som handlar om just tömmkörning. Lycka till.!! :rofl:

----------------
The mouse POWER!!

man lär sig inte tömköra ur en bok......Kan bli riktigt farligt. Gå en kurs eller fråga din tränare om han/hon kan visa dig.

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 754
Senast: cewe
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 115
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: animalasia
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka