Hur träffades era föräldrar?

Mamma är uppväxt i en populär turistort på kusten. Min pappa var kock och vintertid jobbade han i Storlien som kock/skidlärare och på somrarna var han kock på västkusten. På en liten ort som den var sommarpersonalen ett hett byte. Han åkte runt i en MG iklädd grön kostym a la 70-tal med mördande stora skjortkragar och väckte uppmärksamhet :D

MGn fick bytas mot familjebil när jag blev till.:angel:
 
Jag är inte helt säker, men jag tror att mina föräldrar jobbade eller studerade på samma ställe. Det är det enda jag vet.
 
Via en kontaktannons i tidningen
Oklart vem som skrev
Båda hade varit gifta innan.
De träffades 71-72 nåt och var gifta resten av livet.
Pappa dog 2008 och mamma 2012
 
Jag tror att mina föräldrar gick i grundskolan tillsammans, men minns faktiskt inte hur allt gick till. De har säkert berättat någon gång men jag har inte lagt det på minnet..

Själv kan jag säga till eventuella framtida barn att vi matchade på Tinder :D
 
Mina träffades på min mammas jobb. Min mamma serverade sprit åt min alkoholiserade pappa. Han erbjöd sig att vara barnvakt åt hennes son om hon behövde någon gång. Hon ringde antar jag för nu finns ju både jag och min storebror.
 
Mina träffades på dans på Hasselbacken på Djurgården 5 juni 1964. Mammas väninna kom inte så hon satt ensam vid ett bord och såg olycklig ut. Pappa tyckte hon var söt. Hon tyckte han var spännande för att han har mustasch. Jag och min syster är evigt tacksamma för det. De är fortfarande gifta.
 
Mina träffades på Grand Garbo i Sundbyberg (uteställe i norra Sthlm), tror de var typ 20 år.
Mamma nyinflyttad från Finland och kunde knappt någon Svenska, men det gick ju bra ändå ;) Tillsammans sen dess, båda runt 60år idag :)
De fick ett barn, mig, ett par år efter de träffats.
 
Min mamma skulle flytta och hade bett en killkompis komma + att han kanske kunde ta med nån kompis. Killkompisen tog med sig sin granne/vän = min pappa. Mamma bodde inte i nya lägenhet länge alls utan flyttade ganska snart in hos pappa ;)

De var tillsammans i ca 20 år tills pappa dog i cancer för nio år sedan, 52 år gammal. De gifte sig pappas sista sommar :heart
 
Senast ändrad:
Jag vill minnas att mamma sommarjobbade i glassbutik vid populär badplats, och pappa körde frysbilen som levererade glassarna!
 
Mina föräldrar gick samma klass i gymnasiet och blev ett par redan då. De gifte sig aldrig (eller förlovade sig, det var liksom inget för dem) men de var ihop tills döden skilde dem åt när min pappa gick bort i en aggressiv hjärntumör för snart 3 år sen.
 
Mina föräldrar träffades på dans i Ellös folkets park, mamma var bara 17.

Dom förlovade sig tidigt men gifte sig inte förens jag var runt fem av den enda anledningen att mamma skulle få änkepension ifall nåt skulle hända pappa. Mamma brukar säga att hon tog honom för pengarna.

Dom är gifta än, mer än 45 år efter att dom träffats.
 
Mamma var gift med en man mellan att hon var 18-35 år gammal. (De hade dock varit tillsammans sedan hon var typ 15 år gammal!). Hennes dåvarande man jobbade på "en stor bilindustri i en stad på S söder om Sthlm". Där jobbade också min pappa. Hennes x-man och min pappa jobbade på samma avdelning och var typ bästa kompisar. Så mamma och pappa kände varandra ganska bra redan, och hade gjort så i ganska många år. Sedan typ 1993-1994, efter ca. 20 års förhållande så separerade mamma och hennes x, av för mig okänd anledning. Ganska snabbt, bara någon månad senare, blev hon ihop med och flyttade ihop med min pappa, in i hans lilla "skokartong" till hus. 1996 gifte de sig. I januari 1997 fick hon veta att hon var gravid med mig, och de bestämde sig för att genast börja leta efter ett större hus. I mars 1997 flyttade de in i det kråkslottet vi fortfarande bor i. I augusti 1997 föddes sedan jag.
Och ja, de är fortfarande tillsammans, efter typ 23 års äktenskap.
 
Mina föräldrar träffades på en fest. Enligt min ömma moder tänkte hon att "honom kan man ha lite roligt med i väntan på den rätte" :banghead:

Något år senare gifte de sig och 9 månader efter det kom jag. De har varit skilda i 31 år nu (jag blir 34). Några så omaka som de två tror jag knappt finns faktiskt.
 
Så, hur träffades era föräldrar?
Mamma jobbade i tobaksaffär och pappa var där för att handla.
Mamma hade redan stadigt sällskap med en annan kille så jag tror pappa fick kämpa en del, men när hon väl träffat pappa så bröt hon med den andra killen.

Det som är lite kul är att på (mycket äldre) dag så fick mamma åter kontakt med den här andra killen och han brukade komma över och fika med mina föräldrar ibland. När pappa gått bort fortsatta mamma och Tord att träffas men tyvärr gick han bort bara runt ett år efter pappa.
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 744
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp