Bukefalos 28 år!

Hur tränar man snygg uppställning för utställning

Rotterö

Trådstartare
Jag undrar om ni kan ge lite bra tipps på uppställnings träning för utställning.
Min dam vill inte stå fint
 
Sv: Hur tränar man snygg uppställning för utställning

flyttar upp halsbandet, går frammåt o säger "var e fasanen/korren?" lite eggande o sen stannar jag o håller upp kopplet. så det tänker frammåt med andra ord o ser uppmärksamma ut. men min setter är väldigt tacksam o ställa.

detta med o dra i benen på dem o svansen gör det bara värre enligt mig. värst är folk som lyfter hunden i svansen o sen står den o kniper med arslet hela tiden efter det ;)

men jag är absolut ingen expert! :)
 
Sv: Hur tränar man snygg uppställning för utställning

Klickerträna både tandvisning och ståendet. Vid båda tillfällena ska h*n stå stilla och titta på dig som står framför hunden. Du börjar med att klicka och belöna när hon är stilla och tittar på dig. Efterhand så ska hon stå och titta på dig för att få sitt klick. Så småningom ska hon stå på ett speciellt sätt för att få klick och belöning. Utöka tiden efterhand. När du har kommit såhär långt kan du lära henne kommandot "stå". I och med kommandot så börjar du ställa krav att hon verligen står.

Antingen hunden är översocial och försöker slicka ihjäl domaren eller om den är tvärtom, backar lite, så lär den sig med hjälp av klickerträning vad du vill att de ska göra i just den situationen.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 223
Senast: Hedinn
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 395
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Nova123
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
777
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp