Hur träffades ni ?

Vilken härlig tråd! :love::D
Jag vet inte om jag törs skriva om hur det gick till när jag träffade min man, för det var väldigt icke-PK och verkligen inte ett sätt jag kan rekommendera... :o Mådde extremt skitdåligt av det själv också under flera år.
Men han var alltså gift med en av mina närmaste kompisar... :crazy: Jag hade känt honom i 10 år och bara sett honom som en vän, men plötsligt en dag så bestämde sig nån jävla flygande ängel eller nåt att avlossa en pil, eller nej - det var mer som att få en gjutjärnsstekpanna i skallen... Jag blev helt plötsligt från ingenstans förälskad-besatt-halsöverhuvud-kär! Alltså på den nivån att mina tankar skrek hans namn precis hela tiden i varje andetag, och jag kunde åka och ställa mig vid motorvägen bara för att få en skymt av hans bil när jag visste att han brukade åka förbi där... :o

Först försökte jag resa bort och hitta andra sätt att få det att gå över. Men när inte det funkade så tog jag mod till mig och berättade för min kompis vad som hade hänt och sa att jag inte ville träffas hemma hos dem längre, eftersom jag inte ville träffa honom alls, men att jag gärna ville fortsätta träffa henne. Men hon skrattade bara och verkade inte ta mig på allvar, och sa att jag självklart skulle fortsätta komma hem till dem och hälsa på. Jag mådde sämre, och sämre, och sämre - jag var så jävla kär att det höll på att bryta ner mig fullständigt... Tillslut insåg jag att det var helt ohållbart, så trots att jag hade vänner och familj och arbete och bostad och allting i Stockholm, så bestämde jag mig för att flytta till en annan del av Sverige, och inte tala om för min vän eller hennes man var jag hade flyttat. Jag la en Sverigekarta framför mig, blundande, snurrade runt fingret och lät det landa. DIT skulle jag flytta! Jag började kolla efter bostäder och jobb, minns att jag funderade på att börja plugga och söka in till högskolan om jag inte lyckades hitta nåt jobb.

Men då stod han plötsligt en kväll utanför min dörr med en plastpåse i handen!... Sa att han inte kunde tänka sig att inte få träffa mig igen. Och sedan den dagen för över 16 år sedan, är det vi! :heart
Får man fråga hur det gick med vännen och vänskapen?
 
Får man fråga hur det gick med vännen och vänskapen?
Inte så bra...
Hon skulle (ska kanske fortfarande?) döda mig, av förståeliga skäl.
Fick leva som jagat villebråd första tiden. Minns att jag var jättenoga med att kolla så att hennes bil inte stod på p-platsen innan jag gick in i en affär eller liknande. En gång inne i en affär fick vi kasta oss ner bakom ostdisken och snabbt smyga ut ur affären och en annan gång fick vi lägga benen på ryggen och springa ut från en mässa/marknad för att vi skymtade henne eller hennes släktingar. En gång hade hon tydligen varit nära att slå ner en stackars människa inne i en affär som liknade mig. Nu bor vi inte lika nära varandra längre, så risken att stöta ihop är minimal och jag har kunnat släppa på vaksamheten.
 
Jag hittade min hos min dåvarande pojkvän. Dom var kompisar (ehrm min nuvarande var exets bästa kompis...).

Tydligen träffades vi några gånger under våren/sommaren, men då tänkte jag inte mycket på honom. Sen under hösten insåg jag vilken härlig kille han var... Och på millenniefesten satte mitt ex mig i knät på min nuvarande och sa "här, ta hand om henne" och det har han gjort den dess :-).

Det tog ett par år innan exet pratade med oss igen...
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 645
Senast: flera_00
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp