Bukefalos 28 år!

Hur uttalar du ditt användarnamn?

molly som namnet, phlox som plåx (typ). Vadå uttala saker som man borde när man kan säga som det skrivs? Man är väl inte finne utan orsak.. :D Här ska saker uttalas som man skriver, på ett ungefär. Även om jag tycker att jag som finlandssvensk är ganska bra på att uttala ord "rätt", men kommer på mej själv då och då med att inte göra det! :angel:

Phlox är den engelska stavningen av blomman flox. Jag är inte speciellt blomintresserad. Min kompis som hittade på namnet för över 10 år sedan när jag skulle hitta på ett bra användarnamn till deviantart. Hon brukade kalla mej för Molly, men det blev för kort så då letade vi bara upp ett kul ord som passade ihop med det och det blev mollyphlox. Kul namn, lagom kort och enkelt att komma ihåg. Aldrig upptaget på diverse sidor och sociala medier ;)
 
faktiskt lite nyfiken på hur andra 'tänker' mitt användarnamn, mest eftersom det var typ den svåraste sången som fanns när jag var liten och jag verkligen tänkte på det som "sskfjksjganfekkncfkafsdvnjaalwoijfkdxv" :D (och lite nyfiken på om någon kan hela refrängen, men den mängden ord fyller nog sin egen tråd)
 
faktiskt lite nyfiken på hur andra 'tänker' mitt användarnamn, mest eftersom det var typ den svåraste sången som fanns när jag var liten och jag verkligen tänkte på det som "sskfjksjganfekkncfkafsdvnjaalwoijfkdxv" :D (och lite nyfiken på om någon kan hela refrängen, men den mängden ord fyller nog sin egen tråd)

Jag kan! Älskar filmen och DICK VAN DYKE (vilket namn...) var min första kärlek typ:D
 
faktiskt lite nyfiken på hur andra 'tänker' mitt användarnamn, mest eftersom det var typ den svåraste sången som fanns när jag var liten och jag verkligen tänkte på det som "sskfjksjganfekkncfkafsdvnjaalwoijfkdxv" :D (och lite nyfiken på om någon kan hela refrängen, men den mängden ord fyller nog sin egen tråd)
Lätt och kan också refrängen! :D Men fick snålskjuts av att jag bodde i England som liten och i alla fall då var filmen betydligt större där än den var i Sverige så man lärde sig ju allt. :D
 
Lätt och kan också refrängen! :D Men fick snålskjuts av att jag bodde i England som liten och i alla fall då var filmen betydligt större där än den var i Sverige så man lärde sig ju allt. :D
Ha, jag bodde inte i England men kan den ändå. Vi hade den inspelad (minns än idag vilka reklamfilmer som var med på bandet också :D) och såg den om och om igen. Och så såg vi den varje jul, som tradition :heart.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldhamster ungar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp