Sv: Hur valde ni ras?
Vad rolig tråd, den har jag missat
Jag har sen jag var pytteliten älskat hundar, och besökte ofta släkten i Polen, o där hade
alla hund! Fick ofta passa/rasta deras hundar och mitt hundintresse växte. När jag var 13 gick äntligen mina föräldrar med på att skaffa en familjehund, men då min bror hade stark pälsdjursallergi så letade vi efter "allergivänliga" raser, och så fick vi hem våran lilla kinesiska nakenhund PP flicka
Sen växte man upp...flyttade ihop med mitt ex som hade en pitbull..och då kom den värsta diagnosen i mitt liv...även jag hade utvecklat pälsdjursallergi!

Jag vägrade acceptera denna allergi och tog allergitabletter när jag bodde hos mitt ex. Sen flyttade jag till eget och kände att nä, jag måste bara ha en hund i mitt liv! Jag är inte intresserad av utställningar och liknande, utan ville bara ha en liten sällskapshund. Kände många som hade skaffat chihuahuor, och tyckte rasen verkade helt underbar, och tyckte den skulle passa min livsstil perfekt. Jag hade pengar sparade, pluggade på distans, och hade all tid i världen för hund...accepterade fortfarande inte min allergi, och tänkte helt enkelt chansa...jag hittade en chihuahuakennel som nu hade valpar till salu, och åkte ända dit och hämtade min lilla valp, sket i om jag så skulle ta allergitabletter resten av livet...jag ville ha en chihuahua! Och konstigt nog...kände jag aldrig något mot valpen, reagerade inte det minsta, och tills idag är jag såå tacksam över att jag tål min lilla bebis! För mig är det ett mirakel, och känner att jag o min lilla Boss helt enkelt är ämnade för varann