hur vanligt är det att ridskolor hyr sina hästar?

C

cipramil

vilka är fördelarna med att hyra in hästar till ridskoleverksamheten jämfört med att köpa egna hästar?
dela gärna med er av era erfarenheter!

Sv: hur vanligt är det att ridskolor hyr sina hästar?

Min närmsta ridskola har hyrt in två hästrar från en ridlägerarrangör några terminer, fördelar kan jag väl inte se några förutom att om hästen inte passar i verksamheten så kan man lämna tillbaka den.

:)

Sv: hur vanligt är det att ridskolor hyr sina hästar?

Ridskolan jag satt i styrelsen för förut hyrde under några års tid in några hästar. Fördelarna var att det på kort sikt var mera ekonomiskt för klubben eftersom man var i stort behov av hästar samt att hästar som inte passar för ridskola eller blir långvarigt sjuka/halta kan bytas ut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 452
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej alla, Efter några år av uppehåll med egen häst pga studier så går jag nu i tankarna att skaffa häst igen någon gång under de... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 553
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
3 007
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka