Hur vanligt måsar dödar småfåglar ?

Mynta2

Trådstartare
Satt på balkongen när jag hörde en liten fågel skrika. Såg den jagades av en mås. Den hann inte undan utan måsen knep den, flög en bit, tappade den, dök efter den och satte sig och skakade den, sen flög den i väg med lillfågeln i näbben. Har aldrig sett detta förut. Jagar måsar andra småfåglar ? Nog har jag väl sett måsar kalasa på redan döda djur, men inte specifict jagat en så utstuderat som denna gjorde. Ingen aning om vilken sorts mås det var eftersom det gick så fort.
 
Sv: Hur vanligt måsar dödar småfåglar ?

Måsar gör mycket som man tycker att måsar inte ska göra. Som att sitta i körsbärsträd och käka bären. :o
Jag har sett måsar ta fågel vid flera tillfällen, men det har då varit sjöfågel. Utom en gång när dom tog kycklingar här på gården. Förstod först inte varför det fattades först en och så en till. Hade sett enstaka måsar här tidigare, så jag brydde mig först inte. Men när det började samlas fler och fler begrep jag... Så jag tog bössan och vaktade. Efter ett par skjutna på bar gärning så försvann resten för gott.
Måsar ska äta fisk! :cool:

LIA
 

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 588
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp