Bukefalos 28 år!

Hur vet man att barnet får tillräckligt med mat?

feel

Trådstartare
Dottern är nu 6 månader gammal och jag tycker hon äter så lite...

På morgonen ammar hon, båda brösten.
Till lunch äter hon mat (typ kött, fisk, potatis, pasta odyl) samt frukt till efterrätt.
Försöker amma henne på em någon gång men hon protesterar högljutt och vrider och vänder sig ur min famn, så har tyvärr fått börja ge ersättning då.
På kvällen äter hon en portion gröt, ammar och som sista mål en liten skvätt ersättning.

Hur vet jag att hon äter tillräckligt? Det känns ju så lite, eller är det här normalt? Är jag bara så inkörd på spädbarnstiden då hon åt konstant.
 
Sv: Hur vet man att barnet får tillräckligt med mat?

Det syns nog på viktkurvan om hon inte får i sig tillräckligt !
 
Sv: Hur vet man att barnet får tillräckligt med mat?

Är barnet nöjut och går upp i vikt tycker jag inte att du ska oroa dig! Om hon själv börjar trlttna på amningen, ge mat på e m oxå! Lycka till!
 
Sv: Hur vet man att barnet får tillräckligt med mat?

Jag tycker det låter helt normalt :) Du får också tänka på att dina bröst föodligen sprutar ut mjölk nu när du inte ammar lika ofta...det märkte jag på mina när jag gjorde som du började smyga in mat...
 
Sv: Hur vet man att barnet får tillräckligt med mat?

Hon är nöjd och glad. Är ganska lång och smal men följer sina kurvor, är dock senaste 2 veckorna som jag tycker att hon äter lite dåligt. Ska nog fara och väga henne nästa vecka för säkerhets skull.

Har funderat om man skulle ge välling till middag, den innehåller väl mer näring än ersättningen? För får bara i henne ca 90ml ersättning till middag. Vet inte riktigt om jag vill börja ge två mål "fast" mat redan, det rekommenderas väl först från 8 månader?
 
Sv: Hur vet man att barnet får tillräckligt med mat?

Mina at 3 mal mat (inkl frukost) redan strax efter 6 manaders alder :)

De var ocksa sma i maten. At garna av allt jag serverade men inte sa mycket varje gang, sarskilt inte jamfort med andra barn i samma alder som vi kande. Vid den aldern gav jag 6 mal om dagen vilket inkluderade 3 med ersattning. Sen byttes ersattningen successivt ut mot vanliga mellanmal t.ex. frukt, smorgas osv.

Sen ar det ocksa ratt vanligt att det dar med aptiten gar i vagor. Ibland ater de som hastar och ibland knappt alls. Det brukar jamna ut sig i slutanden.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 249
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hej vänner! Jag orkar inte skaffa nytt nick så ni som vet vem jag är ber jag vara respektfulla. Jag undrar var man får hjälp för...
38 39 40
Svar
783
· Visningar
94 070
Senast: Monimaker
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 420
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Hej! Jag skrev ju en tråd för ett tag sen om My som bara åt och åt och åt och åt (på mig alltså). Tänkte att ni kanske ville veta hur...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp