Hur vet man när katten föder?

Sinfonie

Trådstartare
Finns det några speciella tecken man ska kolla efter de sista dagarna i dräktigheten? Som på ston släpper bäckenbanden och de får vaxproppar.

Sv: Hur vet man när katten föder?

Honan släpper magen. Istället för att puta ut åt sidorna sjunker magen ner och hänger mot marken. Då lägger sig ungarna till rätta i livmoderhornen. Det brukar även komma en slempropp inna förlossningen, problemet är att slemproppen kan gå en vecka innan förlossning, ett dygn före, en timme innan eller precis när förlossningen sätter igång.

Sv: Hur vet man när katten föder?

Ungefär hur långt innan förlossningen brukar hon 'släppa magen'?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 303
Senast: Tiger tok
·
Katthälsa Hej, Vi har en "bonuskatt" som har blivit tovig som fasiken på höfterna, tovor stora som handflator. Det brukar komma tovor som går att...
Svar
9
· Visningar
804
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Jag har haft problem med getingar på min uteplats. Varje år spreyar jag med radar i hålen i teglet för att de inte ska bygga bo. Det har...
Svar
9
· Visningar
386
Senast: LadySara
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 198
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka