hur vet man om man är mobbad på ridskola?

Bukefalos 30 år!

Hur man vet det är väl om man känner det så. Lite svårt utan mer detaljer.
Kan du berätta mer? Det är väldigt trist om det är så att du känner så och om du bara förklarar lite mer finns det många snälla här som kanske kan hjälpa dig med hur du ska göra. :)

Mobbning är ett såpass stort område som innefattar många olika beteenden så det är svårt att ge ett universalt svar. Om du skriver lite mer detaljerat om vad som får dig att känna så blir det lättare att ge råd.

Är det andra elever du upplever det från så säger jag prata med din ridlärare eller nån annan i personalen som du litar på, det hör till deras jobb att se till att sånt inte händer i verksamheten.

Hur man vet det är väl om man känner det så. Lite svårt utan mer detaljer.
Kan du berätta mer? Det är väldigt trist om det är så att du känner så och om du bara förklarar lite mer finns det många snälla här som kanske kan hjälpa dig med hur du ska göra. :)
ja, det här hände då jag var 14, de kollade konstigt på mig, välte vattenhinken i min hästs box och sa att hästen var ful

ja, det här hände då jag var 14, de kollade konstigt på mig, välte vattenhinken i min hästs box och sa att hästen var ful
Det här låter som ett väldigt märkligt och tråkigt beteende från ett barn. Jag hade dock, baserat på det du sagt, inte antagit att det var mobbing som sådan.

Men, är det något som stör dig nu, vilket det verkar som, skulle jag främst rekommendera att ta kontakt med en psykolog eller annan professionell. De kan förmodligen hjälpa dig mycket bättre i att hantera vad som hände och hur du ska ta dig vidare än vad främlingar på internätet kan.

men nu är ju jag vuxen? Jag ville bara veta, om jag blev utsatt för mobbing
Det är ju svårt för oss att svara på, om du upplevde att du blev trakasserad så var du mobbad. Jag tycker det låter elakt men för att det ska vara mobbing så sätts det i system, jag skiljer på om det hände det någon enstaka gång och från en person eller om det var vanligt förekommande och i grupp.

Om det var en engångshändelse så skulle jag inte klassa det som mobbning. Bara jävligt oskönt beteende som såklart ändå kan göra ont många år senare.

Jag upplevde att jag blev mobbad på min ridskola genom att bli utfryst och en del incidenter under ridlektionerna som läraren inte såg. Jag bytte grupp men i slutändan så valde jag faktiskt att sluta på just den ridskolan.

Mobbning är per definition systematiskt och återkommande, så om det hände gång på gång att dom tittade snett, hällde ut din hästs vatten och kallade den ful så låter det som solklar mobbning. Hände det en gång och sen inte igen så var det "bara" allmänt rövigt beteende.

Men oavsett, känner du att det är något som påverkar dig negativt än idag så är det inte fel att söka professionell hjälp.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka