Hur vet man vilken valp man ska ha?

Sv: Hur vet man vilken valp man ska ha?

Som jag skrev i den andra tråden så har undersökningar visat att det inte finns något samband mellan valpens beteende i valplådan och dess beteende i vuxen ålder. Så jag skulle snarare gå efter det utseendemässiga, även om också det kan ändra sig mycket.
 
Sv: Hur vet man vilken valp man ska ha?

kl

Uppdaterar lite, har varit på datorfri semester å åkt skidor, måste ju passa på innan man blir "mammaledig".

Hade planer på att låta uppfödare välja. Men så hade jag vägarna förbi kenneln igår på väg hem från fjällen och tror att jag har bestämt mig. Det blir tvåan, tror jag. Valparna har hunnit vara ute för första gången nu och den lugnare av dem var helt plötsligt tuffast i gänget. Och den som varit mer framåt inne var inte långt efter, glada och inte det minsta rädda. De är enligt uppfödaren väldigt lika i sättet och hon rådde mig att välja den jag kände mest för. Och även om jag först kände att man fick mer kontakt med 1:an så tror jag att det var mycket för att den satt mest still. 2:an slickar en på näsan och petar på en med tassen och vill kolla vad man gör, inte bara sitta hos en när man lyft upp henne.

Så på lördag flyttar hon hit! Nu återstår bara det att välja namn. Velar mellan Singi och Senja, vad tror ni? nåt ytterligare förslag?

Tack för kloka råd.
/M
 
Sv: Hur vet man vilken valp man ska ha?

Jag tycker du ska välja nåt "finskt" namn, som slutar på -ja(Senja, Tuija, Tarja ) , eller Virpi...typ.....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 899
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 400
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 986
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
689
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp