Hur viktigt är gångarter?

Sv: Hur viktigt är gångarter?

Marcolio skrev:
Hur viktigt har ni upplevt att bra gångarter är när man tävlar dressyr?
Tycker ni det är bra/dåligt?

Att hästen har bra gångarter är en självklarhet (för mig) i de högre klasserna LA-FEI, men i LC är det inte så viktigt :p
Elin
 
Sv: Hur viktigt är gångarter?

break_a_leg skrev:
Jag tror att det generellt behövs mer fokus på ryttarna. Därför är det väl bra om det fokuseras på bra ridning redan på ridskolor och för ponnyryttare.

Glömde säga en sak angående det här, Vad som är ännu vikigare är ju dom som skall sitta och döma sitsen och inverkan, frågan är vad dom kan och hur dom ser på en bra sits och inverkan. Den svenska kunskapen är ju inte så stor när det gäller detta tyvärr så jag är lite tveksam till hur den bedömningen skall gå till :crazy:
 
Sv: Hur viktigt är gångarter?

Jaa men snabba stora rörelser :D
lite mera kraft i stegen å så..
Men det var juh ingen tillfällighet att hon var ett diplomsto med 42p ;)
:love:
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 728
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
977
Senast: co-SMAD4
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Fiorano
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 474
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp