Sv: Hurdan koll har ni på era små?
Sebbe blir 3 nu i september, och får vara ute själv på vår lilla radhustomt. Den är liksom så liten så att han inte kan gömma sig någonstans

Självklart med staket runt också, som sattes upp för att hålla honom och hundarna på rätt sida av tomten.
I pappas hus, som ligger ännu mer lantligt - längs en minimal grusväg med endast 1 granne, samt 200 m till större väg - så får han vara ute själv på framsidan med mycket koll. Typ med någon/några minuters mellanrum bara, eller att man finns på kontoret med fönster som vetter på det hållet.
En del av tomten får han vara själv på, då den är inhägnad med 1,20 m högt staket, och bara gräsmatta.
Detta ger honom ca 600 kvm att leka på helt själv, av den ca 3000 kvm stora tomten.
Vi är ofta uppe i Sthlm hos min familj, och där hade han aldrig fått vara ute själv på "lägenhets-gården"! Alldeles för nära till bilvägar och annat farligt.
Jag blir deprimerad när jag ser alla andra barn som springer lösa vind för våg där. Dom yngsta jag sett tultar fortfarande fram, och är under tillsyn av sina 3-6 år äldre syskon. Inga föräldrar så långt ögat kan nå, och det är ofta grupper om 15-20 barn som drar omkring på rätt stora områden - där åldern varierar mellan 1½ år till ca 10 år. Dom flesta verkar dock vara runt 4-5 år gamla. Dom springer obehindrat på vägarna i området, flyttar sig inte när bilarna kommer, hoppar sönder parkerade bilar, förstör cyklar och annan egendom samt svävar i livsfara x antal gånger om dagen