Bukefalos 28 år!

Husköps-tråden del 2 :)

https://www.hemnet.se/bostad/radhus-4rum-naset-goteborgs-kommun-sandhamnsgatan-53-18128060

Funderar på om vi skulle titta på det där. Men känner samtidigt, 5 miljoner, FÖR DET DÄR?!?
Läget... :angel:
Det hade ju inte gjorts mycket med huset, om ens något, de senaste 45 åren. Men Näset är ju Näset, även om detta väl är nästan-Näset. :D På Hovåssidan om viken får man väl inte ens tomten för de pengarna.
Mest stötande i annonsen tycker jag ändå att mäklarbilden är, han ser (förlåt mig, Gud och tomten och alla) ut som en karaktär ur Arne Anka...
 
Dyrt som fan, men Näset kostar ju tyvärr. Finns ett annat radhus på samma gata som inte behöver renoveras, men det kostar ju nästan en mille till...
Tänker du på det som är kommande? I önnered? Tycker det är märkligt att det kostar 6 miljoner och är klart och detta i (ursäkta om nån blir offended) uselt skick kostar bara en miljon mindre. Man kommer ju behöva renovera för typ en miljon, men det kanske vi får låna till. Jag är bara rädd för vattenskador osv för underhållet kanske inte varit tiptop på detta.
 
Läget... :angel:
Det hade ju inte gjorts mycket med huset, om ens något, de senaste 45 åren. Men Näset är ju Näset, även om detta väl är nästan-Näset. :D På Hovåssidan om viken får man väl inte ens tomten för de pengarna.
Mest stötande i annonsen tycker jag ändå att mäklarbilden är, han ser (förlåt mig, Gud och tomten och alla) ut som en karaktär ur Arne Anka...

Väldigt nästan-Näset :p det jag önskar mest av allt (haha okej kanske inte men väldigt mycket) är parkering precis utanför huset. Är så JÄVLA trött på att släpa saker och kassar från bilen till lägenheten och då står den ändå i garage under huset. Men det är väl en liten sak och inget som kommer avgöra men man får ju drömma.
 
Vi har många vänner som gjort riktigt bra bostadsaffärer, och det är lätt att titta med avund på vad de har för möjligheter idag, men man får inte heller glömma bort vilka uppoffringar de gjort. En av mina vänner har bott i en liten vinterbonad sommarstuga i 6 år, för att nu få kommunalt vatten och avlopp och bygglov på en stor villa. De kommer givetvis att tjäna miljoner, och dessutom bo väldigt fint, men man får inte glömma vad de gjort för att komma dit. En annan vän bygger hus just nu, men eftersom bygget tagit tid så har de bott över ett år hemma hos hans föräldrar.

Man får väga hur viktig ens standard är just nu vs. vilka möjligheter man vill ha om 10 år. Det är inte lätt, för åren just nu är också viktiga såklart. Men det är svårt att få både och om man inte är rik.
Absolut, jag kan tänka mig göra uppoffringar men det känns inte som de möjligheterna finns längre. Att köpa något litet ute i skogen är också dyrt + extrema bensinkostnader skulle det bli. Så det känns som den chansen gått och vi måste ta något sånt här. Men jag tänker att det vi köper nu ska vi bo i typ ett år sen byta, bo ett år sen byta och hålla på så tills vi har drömhuset (om 20 år :p). Min man tänker inte så men det skiter jag i för han har nån bild att man köper sitt hus sen bor man där forever och det är inte så idag och det kommer han också inse till slut.

Jag fick jobb med rejält högre lön på annan ort där hus är miljoner billigare men när det väl kom till kritan ville inte min man längre flytta så jag ska ringa och tacka nej 🤷🏼‍♀️

Min mamma hade lätt låtit oss bo hos henne om vi behövde medans vi byggde hus eller så, men det är typ 30 mil bort så det blir svårt med jobb och skola 😄
 
Väldigt nästan-Näset :p det jag önskar mest av allt (haha okej kanske inte men väldigt mycket) är parkering precis utanför huset. Är så JÄVLA trött på att släpa saker och kassar från bilen till lägenheten och då står den ändå i garage under huset. Men det är väl en liten sak och inget som kommer avgöra men man får ju drömma.
Du anar inte hur rätt du har.
Det kan tyckas fånigt och smått men att ha sin egna parkering på sin egna uppfart/garage nära ytterdörren är så underbart. För mig är det massor värt. Och för min kropp.
 
Du anar inte hur rätt du har.
Det kan tyckas fånigt och smått men att ha sin egna parkering på sin egna uppfart/garage nära ytterdörren är så underbart. För mig är det massor värt. Och för min kropp.
Jaa jag fattar ju att vi inte riktig är i positionen att vi kan välja hus efter parkering tyvärr men jag hatar verkligen att släpa saker. Det är tungt, det gör ont, det är jobbigt. Är så less på det, sen spelar det ju också in för fattar ju att jag blir orimligt arg och upprörd över det men det är liksom bara ännu en sak i mängden med saker jag avskyr med nuvarande boende.
 
Jaa jag fattar ju att vi inte riktig är i positionen att vi kan välja hus efter parkering tyvärr men jag hatar verkligen att släpa saker. Det är tungt, det gör ont, det är jobbigt. Är så less på det, sen spelar det ju också in för fattar ju att jag blir orimligt arg och upprörd över det men det är liksom bara ännu en sak i mängden med saker jag avskyr med nuvarande boende.

Jag kan släpa, men att leta gatuparkering där jag bor däremot... :yuck:
 
OT, men, Vad är det ni släpar runt med?
Genuint nyfiken, då jag har typ noll behov att bära runt på mer än vad som får plats en cykel?

(Mobila sadelkammare fattar jag, och också om man bor så att man inte kan ha tyngre matvaruleveranser av typ en bal toapapper eller en låda med vin hemlevererat, men det behovet är ju relativt sällsamt?)
 
OT, men, Vad är det ni släpar runt med?
Genuint nyfiken, då jag har typ noll behov att bära runt på mer än vad som får plats en cykel?

(Mobila sadelkammare fattar jag, och också om man bor så att man inte kan ha tyngre matvaruleveranser av typ en bal toapapper eller en låda med vin hemlevererat, men det behovet är ju relativt sällsamt?)
Matkassar, jobbprylar, under småbarnsåren 10000 saker, fritidsaktivitetsgrejer, hundbur som ska i och ur (den måste ur om jag ska ha baksätet till något annat) packning när man ska nånstanns mm.
 
OT, men, Vad är det ni släpar runt med?
Genuint nyfiken, då jag har typ noll behov att bära runt på mer än vad som får plats en cykel?

(Mobila sadelkammare fattar jag, och också om man bor så att man inte kan ha tyngre matvaruleveranser av typ en bal toapapper eller en låda med vin hemlevererat, men det behovet är ju relativt sällsamt?)
Matkassar, barnets sjuhundramiljoner prylar, väska full med träningskläder, matlådor, dator osv som ska med till jobbet varje dag. Hatar det haha 😂
 
OT, men, Vad är det ni släpar runt med?
Genuint nyfiken, då jag har typ noll behov att bära runt på mer än vad som får plats en cykel?

(Mobila sadelkammare fattar jag, och också om man bor så att man inte kan ha tyngre matvaruleveranser av typ en bal toapapper eller en låda med vin hemlevererat, men det behovet är ju relativt sällsamt?)
Jag brukar veckohandla. Det blir ett antal tunga kassar då. Det kan väl vara något sådant man syftar på, tänker jag?
 
Jag kan släpa, men att leta gatuparkering där jag bor däremot... :yuck:
Ja den är jag glad att vi slipper. Man får va glad för det lilla. Den dagen ett pucko parkerat framför garageporten så vi varken kom ut eller in ur garaget däremot höll jag på att tappa det 😂

Är ändå en stor skylt om parkering förbjuden där, ringde lapplisan som kom och lappade bilen iaf.
 
Tänker du på det som är kommande? I önnered? Tycker det är märkligt att det kostar 6 miljoner och är klart och detta i (ursäkta om nån blir offended) uselt skick kostar bara en miljon mindre. Man kommer ju behöva renovera för typ en miljon, men det kanske vi får låna till. Jag är bara rädd för vattenskador osv för underhållet kanske inte varit tiptop på detta.
Tänker på det på Sandhamsgatan 21. Ligger ju som kommande, men är ju i Näset.
 
Väldigt nästan-Näset :p det jag önskar mest av allt (haha okej kanske inte men väldigt mycket) är parkering precis utanför huset. Är så JÄVLA trött på att släpa saker och kassar från bilen till lägenheten och då står den ändå i garage under huset. Men det är väl en liten sak och inget som kommer avgöra men man får ju drömma.

Vet inte hur geografiskt knutna ni är till just det området men jag har hyfsad koll på priserna öster om stan (framförallt Utby) och även om det blivit rusktigt dyrt här också så kostar ett motsvarande radhus märkbart mindre pengar här. Lungt och städat och nära stan med buss.
 
Jag brukar veckohandla. Det blir ett antal tunga kassar då. Det kan väl vara något sådant man syftar på, tänker jag?

Jag veckohandlar pa cykel med tva sadelvaskor. Hade jag behovt handla till en familj sa kanske bil hade varit smidigt (eller leverans, dar det ar mojligt), men oavsett sa ar det ju bara en gang i veckan.

Jobbgrejer och traningsklader har jag ocksa i sadelvaskorna, och det brukar inte vara sa tungt.
Hundbur vad det nu ar for grejer som barn behover slapa runt pa kan jag forsta kan vara knepigt.

men jaja, slut pa OT, var bara forvanad over hur manga som verkar slapa runt pa enorma lass varje dag!
 

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
562
Senast: Enya
·
Svar
1 211
· Visningar
65 931
Senast: manda
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp