Husköps-tråden del 2 :)

Såg över vår ekonomi igår och det ser lite bättre ut än vad vi planerat för, så det känns lovande just nu. Vi har fullt upp med annat i livet fram till sen vår/sommar hur som helst så vi lär inte skynda något, men som det ser ut just nu kan vi köpa hus där vi vill bo utan allt för stora kompromisser. Längtar :love:
 
Berg- och dalbana. Fick tag på mäklaren till slut, när jag redan hade gett upp o trodde att det var i princip sålt. Gick på förhandsvisning med typ 5 sällskap till. Älskade huset minst lika mycket i verkligheten. Åkte hem och pratade ihop mig med sambo, vi la ett bud på ca 16% över utgångspris. Tog några timmar och sedan kom ett till bud, 100 000 över vårat bud. Bestämde oss för att inte buda över, vi hade egentligen maxat vår budget men kunde pressa ur lite till om vi ville. Kändes dock som budgivare 2 var bestämda att de skulle ha det. Så vi släppte det. Tills mäklaren ringde några timmar senare och sa att säljaren nog vill gå ner i pris och sälja till oss ändå!! :eek: de gillade att vi var unga, redan bosatta i stan osv. De skulle fundera över natten. Morgonen därpå satt vi på nålar. Runt lunch kom ett tredje bud in, och budgivare 2 kontrade igen med 100 000 över. Så då var det ju kört, tyvärr. Det var några spännande timmar.:p
 
Berg- och dalbana. Fick tag på mäklaren till slut, när jag redan hade gett upp o trodde att det var i princip sålt. Gick på förhandsvisning med typ 5 sällskap till. Älskade huset minst lika mycket i verkligheten. Åkte hem och pratade ihop mig med sambo, vi la ett bud på ca 16% över utgångspris. Tog några timmar och sedan kom ett till bud, 100 000 över vårat bud. Bestämde oss för att inte buda över, vi hade egentligen maxat vår budget men kunde pressa ur lite till om vi ville. Kändes dock som budgivare 2 var bestämda att de skulle ha det. Så vi släppte det. Tills mäklaren ringde några timmar senare och sa att säljaren nog vill gå ner i pris och sälja till oss ändå!! :eek: de gillade att vi var unga, redan bosatta i stan osv. De skulle fundera över natten. Morgonen därpå satt vi på nålar. Runt lunch kom ett tredje bud in, och budgivare 2 kontrade igen med 100 000 över. Så då var det ju kört, tyvärr. Det var några spännande timmar.:p

Men man vet ju inte. Jag håller tummarna för att säljaren vill sälja till just er!
 
Berg- och dalbana. Fick tag på mäklaren till slut, när jag redan hade gett upp o trodde att det var i princip sålt. Gick på förhandsvisning med typ 5 sällskap till. Älskade huset minst lika mycket i verkligheten. Åkte hem och pratade ihop mig med sambo, vi la ett bud på ca 16% över utgångspris. Tog några timmar och sedan kom ett till bud, 100 000 över vårat bud. Bestämde oss för att inte buda över, vi hade egentligen maxat vår budget men kunde pressa ur lite till om vi ville. Kändes dock som budgivare 2 var bestämda att de skulle ha det. Så vi släppte det. Tills mäklaren ringde några timmar senare och sa att säljaren nog vill gå ner i pris och sälja till oss ändå!! :eek: de gillade att vi var unga, redan bosatta i stan osv. De skulle fundera över natten. Morgonen därpå satt vi på nålar. Runt lunch kom ett tredje bud in, och budgivare 2 kontrade igen med 100 000 över. Så då var det ju kört, tyvärr. Det var några spännande timmar.:p

Men så trist! Känner igen den där, man tror liksom att det nästan är i hamn och så, ja... SÅ påfrestande.
 
Fattar! Det går inte att hänga om dörren så den öppnas utåt då, gissar jag?

Inte rakt av - men det går säkerligen att göra om själva dörrhålet så att den går att öppna utåt. Den enda nackdelen är att det kommer stjäla utrymme från den lilla lilla storstugan. Draperi tror jag dock är att föredra.
 
Prova att anmäla till Länstyrelsens djurskydd först.
Det brukar ha en märklig förmåga att påverka.
Om det blir bättre så är det ju en fördel även vid försäljning.
Ls har redan varit där ett par gånger. senast ett par dagar innan jag åkte hem senast för kolla inför paragraf 16 tillstånd, som dom för övrigt fick nerslag på, vilket jag visste man var ful nog o inte tala om för dom (för dåliga staket o uselt underlag i hundgårdar) gissar att det inte var enda nedslaget men bara dom jag såg/hörde
 
Ls har redan varit där ett par gånger. senast ett par dagar innan jag åkte hem senast för kolla inför paragraf 16 tillstånd, som dom för övrigt fick nerslag på, vilket jag visste man var ful nog o inte tala om för dom (för dåliga staket o uselt underlag i hundgårdar) gissar att det inte var enda nedslaget men bara dom jag såg/hörde
Då har de nog fått olika avgifter också.
Du kan begära ut protokollen från Länsstyrelsen för att få bättre koll på din situation med grannarna.
Det kan ibland bli en överraskande läsning har jag upptäckt.
 
Då har de nog fått olika avgifter också.
Du kan begära ut protokollen från Länsstyrelsen för att få bättre koll på din situation med grannarna.
Det kan ibland bli en överraskande läsning har jag upptäckt.
Det vet jag men är inte intresserad, jag vill bara att dom inte släpper ut x antal labbar som står o skäller 05.30 på morgonen, eller halv 8 en lördag morgon
 
Det vet jag men är inte intresserad, jag vill bara att dom inte släpper ut x antal labbar som står o skäller 05.30 på morgonen, eller halv 8 en lördag morgon
Det brukar kunna påverka viljan att kompromissa om man pressar på med de lagliga medel som står till buds.
Jag har använt den metoden med stor framgång på störande grannar.
 
Är det någon som är ensam och har husköpsplaner/drömmar?
Jag är själv, med en hund och letar lite halft engagerat. Eller ja, sedan Covid kom har priserna spårat ur totalt, det finns inte en chans i välden att jag ska ha råd med något. Känns lite hopplöst ibland. Jag tycker inte jag har några jättekrav, helst ett mindre hus, långt till grannar, standarden behöver inte vara tiptop, men allt går ju för långt över utgångspriset.

Nu vet jag om ett hus där farbrorn flyttat på hemmet. Vet inte om han är intresserad av att sälja, men tänkte man kanske kan skicka ett brev och fråga?
Vad skriver man? Har ni några tips?
 
Är det någon som är ensam och har husköpsplaner/drömmar?
Jag är själv, med en hund och letar lite halft engagerat. Eller ja, sedan Covid kom har priserna spårat ur totalt, det finns inte en chans i välden att jag ska ha råd med något. Känns lite hopplöst ibland. Jag tycker inte jag har några jättekrav, helst ett mindre hus, långt till grannar, standarden behöver inte vara tiptop, men allt går ju för långt över utgångspriset.

Nu vet jag om ett hus där farbrorn flyttat på hemmet. Vet inte om han är intresserad av att sälja, men tänkte man kanske kan skicka ett brev och fråga?
Vad skriver man? Har ni några tips?
Jag är i samma sits, precis innan Covid började det kännas som att drömmen närmade sig, men nu är det ju helt kört.
 

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 756
Senast: Avalbane
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
333
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
489

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp