Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Husky korsat med vad?Hej!
Någon här med huskykorsning?
Hur tycker ni de funkar som sällskapshund?
Hej!
Vad är det som lockar med just Husky? Antar att utseendet spelar in eftersom det är vackra hundar, men bortsett från det är det nog svårt att komma längre från välfungerade sällskapshund än en HuskyHej!
Varför inte fråga om ras xy korsat med husky?Hej!
Skitdåligt.garanterat.Hej!
Hur orkar folk? Finns det inga gränser för hur jobbig en hund får lov att vara innan man ger uppEn vän till mig hade en renrasig husky.
Han kunde inte lämnas ensam en enda sekund. Dom fick betala dubbel avgift på hunddagis för han var så krävande. Lämnades ensam i ett par minuter i bilen medan hon skulle snabbt in i affären - då bet han ur hela stoppningen i taket i bagaget
Bodde förr så att jag hade ett draghundställe några kilometer bort. Hörde dom yla klockan 05 varje dag, då var det dags för frukost.
Skulle aldrig få för mig att köpa en husky eller huskykorsning som en sällskapshund. Separationsångest är vanligt, dom är trots allt avlade för att bo i flock utomhus.
Husky/gråhund ska det givetvis stå....Vi har haft en husky/gåhund när jag växte upp, en hund vi tog över av en granne och nej det är inte något jag generellt skulle rekommendera faktiskt. De kräver mer än de flesta kan ge dem. De är ju lixom delvis slädhundar med allt vad det innebär. Och ja hon kunde rymma.....Var gärna ute mycket om vintern i sin hundkoja, gjorde ständiga hålor i marken i den delen av trädgården som fanns kvar läääääänge efter att hon fått somna in. Snäll och trevlig hund,ylade snarare än skällde, inte översocial som vår cocker vi hade senare; hon kunde ligga i sin korg på verandan och komma in emellanåt och kolla läget innan hon gick ut och la sig igen jämfört med cockern som var typ plåster haha.
Får mig bara att tänka på en viss influenser med mängder schäfrar och huskysNi som påstår att husky inte funkar som sällskapshund, tji fick ni här!![]()
(Annons från Blocket, och nej, jag hade aldrig vågat köpa en husky till sällskap heller)
Visa bifogad fil 190942
Se vilket liv hundrasen är avlad för, jämför med livet du erbjuder. Är det stor skillnad? Då är det fel ras.Hej!