Bukefalos 28 år!

Husletar-Voltis!

Hah, vilken olika smak man kan ha.

Men hoppas ni hittar något härligt och passande hus att bo i :)

Vi har tummen mitt i handen o inga gröna fingrar, vill bara flytta in o koppla bort renoveringar mm. Har mkt sånt i nuvarande hus o med en sambo som har lite ångestbesvär så måste vi hitta ngt passande :-)
Detta kändes toppen för oss :D

Men såg nu att man ej äger tomten ! Måste läsa på...
 
Det här: http://www.riccardo.se/ tycker jag verkar vara en fantastisk sak med att bo i Halmstad eller mycket nära. Jag har ännu inte tagit mig för att göra utflykten dit, men någon gång så ska jag! Det var ju faktiskt generösa öppettider även på helgerna ser jag nu, så det finns egentligen ingen giltig ursäkt att missa detta till synes paradis för en glassoman. Bara ett tips om ni blir sugna. :d
 
Haha googlade du typ glass och Halmstad då @Lillgrådis ? ;)
------------------------

För övrigt: Snöstorpsskolan har f-5, sedan då vart hamnar de då? Ligger ju oroväckande nära Andersberg....
 
Nej nej, det behövde jag inte googla utan sådant bara VET en glassoman. Åtminstone om man har någon bekant i Halmstadsområdet som kan upplysa om hur trevlig och synnerligen njutbar glassen är.
 
Hmm aldrig tänkt tanken innan men ramlade över en annons ang nybyggnationer...
Bra pris och precis rätt storlek.
Men som jag förstod det är inte husen byggda ännu, utan troligen byggs de allt eftersom de säljs... hur lång tid kan det ta att bygga ett hus? :P
 
Och går det att bygga hus på vintern? Säg att vi vill köpa och ha det färdigt till låt oss säga Januari.
Det vore ju liksom idealiskt, men går det? ;)
 
Svarar mig själv, tar ca 9 mån innan huset är färdigbyggt, och tror inte vi vill vänta så länge.. Men ska kika ändå.

Så i helgen drar vi ner och tittar på områden.
Valet ligger väl egentligen mellan något intill stan (Söndrum, Furetm Frennarp, Snöstorp tex) eller ngn "närförort" (Trönning, Åled, Holm...tex)

Mina föräldrar hat börjat kika ännu mer söderut, just nu har de intressanta hus i Havredal att kika på (fritidshus - och flera av de har arrende, hur fungerar det?).
 
Ngn med erfarenheter av Åled och skolan där? Inte funderat så mkt , innan jag såg ett fint hus där idag hehe
 
Ngn med erfarenheter av Åled och skolan där? Inte funderat så mkt , innan jag såg ett fint hus där idag hehe

Det området är super!
Skolan är helt nyrenoverad och i toppskick. Ligger i ett väldigt lugnt område i Åled i utkanten vid kyrkan.

Vilken gata är det?, känner folk som bor där :) Både i Spånstad och i Åled.
 
Ängsflyvägen :-)

Men fick höra idag att Åled inte ens har en kiosk, utan man måste ta bilen för minsta inköp?
Är det så? Låter konstigt när det finns skola o allt, eller är det in till halmstax som gäller alltså?
 
Ängsflyvägen :-)

Men fick höra idag att Åled inte ens har en kiosk, utan man måste ta bilen för minsta inköp?
Är det så? Låter konstigt när det finns skola o allt, eller är det in till halmstax som gäller alltså?

Då ligger det i Spånstad. Mycket trevligt område :)

Nej, det där stämmer inte.

I Åled finns det en grill som säljer hamburgare, godis, cigg m.m., en pizzeria och en matbutik där man småhandlar. En sån butik som ligger i alla samhällen. Där finns allt man behöver - mjölk, bröd, frukt, godis, kakor, kött och allt vad det nu finns i en vanlig butik. Du behöver inte (!) köra in till Halmstad för att fixa småinköp.
 
Vaaaa då försöker svärmor lura oss ;) hon sa även att det var rätt tråkigt där hehe.

Men googlade o det finns det vi behöver, dagis, skola, liten butik, och dansgrupp för dottern ;)
 
Jadå, där finns aktiviteter med som hålls i skolan som dans för barn, gympa för olika åldrar, bandy och allt vad man nu kan göra :)
 
I sennan ska du däremot inte kolla på hus. Då måste du köra antingen till Oskarström eller Åled för att handla.
 
Och det är inte tråkigt i Åled. Ett lugnt område bara. Vill man ha mer liv får man bosätta sig inne i stan istället.
 
I Holm finns ingen butik, eller något annat heller för den delen förutom ett café. Så då får man köra till Kärleken och det är en liten butik. Finns ingen på Sofieberg heller - då är det kärleken.
 
Vill hellre ha lugnt och söka mig till liv om jag behöver en dos, så jag tycker det låter toppen! :D

Samma här :p

Nä men Åled kan jag verkligen rekommendera. Både Spånstad och Åled. Det är samma område men Spånstad ligger uppe på kullen och Åled nere i dalen typ.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 680
Senast: Squie
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 958
Senast: Ramona
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 207
Senast: kolblakkur
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp