Husletar-Voltis!

Tror inte folk håller 30 och det finns ingen trottoar.
Granne med ridskola nästan dock, glömde nämna det ;)
Men längs bilväg dit med.

Släpper den, men är den osåld i december då vi ska till Halmstad på kalas så kikar vi nog!
 
Den vägen håller ingen 30 på.. Tyvärr! Jag hade inte velat bo intill den med barn eller djur. Skillnad om det är mer inne i samhället där vägarna är mindre, denna vägen är "genomfart" så folk kör fort..
 
Precis det jag misstänkte :(
Skönt att få det bekräftat så man inte går o funderar om man gjorde rätt senare!
 
Såja, nu har jag hittat samma utsikt, mer centralt i Halmstad... Kedjehus, men ok för oss som har tummen mitt i handen! Allt känns bra!

Men... för mig var ju bra skola viktigt.. och det finns en liten trevlig i närheten men där går de till femman bara och är osäker på vart de hamnar sen.... Ska skicka svärmor på skolkontroll hehe
 
Voltis har hittat ett fint hus :)
Självklart ligger det i Åled, ända stället vi inte var och kikade på när vi var ner och rekade...
Och visning i helgen, ingen chans att åka dit.

Men drömma kan man ju hehe. Enplan med källare (det kan vi leva med) fin baksida mot skog, och en liten pool till och med! Dock funderar jag på vägen till skolan, man måste följa en bilväg en bit, men vet inte hur trafikerat Åled är hehe. (och måste ju vara trottoar tycker man?).

Svärmor ska åka förbi och kika iaf ;)
 
@voltis

Det är trottoar hela vägen upp till skolan med en kant typ 20-25 cm hög som avskiljare mellan trottoaren och vägen.
Skolan är helt nyrenoverad.
Åled är en håla = lite trafik. Dock lite mer upp till skolan på morgonen då folket kör upp sina barn till skolan. Beroende på vart huset ligger så kanske dina barn har rätt till skolskjuts :)

Vilken gata ligger huset på?
Kanske kan gå på visningen åt dig :p
 
Håla låter så... negativt ;) Men jag är lite konstig, jag har alltid velat prova bo i en håla ;) Min sambo är lite mer negativ, men finns ju en stor akvariebutik där så jag lovade att han får köpa hur många fiskar han vill (sörjer vårt gamla akvarium, så han sken upp lite haha).
Låter bra med trottoar, och förstod nästan att det bör vara det. Är ju en vbit till skolan dock så man kanske skjutsar som sagt.. hade gillar gångavstånd dock... :P Kräsen haha.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-aled-halmstads-kommun-rorflyvagen-5-6725078 Något för stort, men enda nackdelen tror jag!

Finns även en på ängsflyvägen jag kikat på tidigare, lite dyrare och ngt tristare läge med inklämda hus... men mkt fräscht inne. Vi vill ju inte renovera ;)
 
Och så kom det ett sms att svärmor redan varit där och snokat ;) ligger jättebra tyckte hon!

Jag tror på ödet, så ligger ngn av ovanstående hus kvar till salu i början av december så ska vi be om visning, då ska vi åka neråt landet nästa gång :D
 
Där uppifrån får dina barn skolskjuts :)

Du, jag bor i en håla och älskar det :D

Rätt svar!! :D
Har mailat mäklaren så han vet att intresse finns teots att vi ej ksn vara på visningen (Skickar ev svärmor hehe), och om han har må mer info att skicka. Den är tex besiktigad, så om man ev kan få se sånt. Vi får se som sagt tror jag på ödet!

Men i mitt huvud har jag redan flyttat in, typ i januari och fått nytt jobb som startar i februari. Japp ;)
 
Rätt svar!! :D
Har mailat mäklaren så han vet att intresse finns teots att vi ej ksn vara på visningen (Skickar ev svärmor hehe), och om han har må mer info att skicka. Den är tex besiktigad, så om man ev kan få se sånt. Vi får se som sagt tror jag på ödet!

Men i mitt huvud har jag redan flyttat in, typ i januari och fått nytt jobb som startar i februari. Japp ;)

Haha, det låter bra det :p
Det är ett trevligt område :)
 
Håla låter så... negativt ;) Men jag är lite konstig, jag har alltid velat prova bo i en håla ;) Min sambo är lite mer negativ, men finns ju en stor akvariebutik där så jag lovade att han får köpa hur många fiskar han vill (sörjer vårt gamla akvarium, så han sken upp lite haha).
Låter bra med trottoar, och förstod nästan att det bör vara det. Är ju en vbit till skolan dock så man kanske skjutsar som sagt.. hade gillar gångavstånd dock... :P Kräsen haha.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-aled-halmstads-kommun-rorflyvagen-5-6725078 Något för stort, men enda nackdelen tror jag!

Finns även en på ängsflyvägen jag kikat på tidigare, lite dyrare och ngt tristare läge med inklämda hus... men mkt fräscht inne. Vi vill ju inte renovera ;)
Åled är en väldigt bra akvarieaffär!
 
Åled är en väldigt bra akvarieaffär!

Jodå den har sambon redan besökt o har koll på ;)

Fick svar fr mäklaren att han trodde att huset borde säljas fort efter visning, men att vi skulle höras av om den finns kvar när vi åker ner, så fixar han visning ;)
Skulle även maila besiktningsprotokollet i morgon :)

Han influkade oxå att han själv var från stockholm vad nu det hade m saken att göra hehe. Bra tecken kanske? ;)
 
Fått protokollet nu och det är några grejer som måste åtgärdas eller kontrolleras mer noga.
Bla inga intyg på våtutrymmen (så oklart hur det är med fuktspärrar mm) och källarvåningen har reglar av trä mot betong som big nono...

Frågan är om det ändå är värt det om man får ett bra pris. Vill ju helst ej renovera allt för mkt. Men är det ej akuta saker eller att det redan tagit skada så kan man ju ta det vartefter...
 
Huset fick massa bud direkt och högsta bud är högre än vi velat ge med tanke på bristerna på besiktningen.. så det var ej vårt hus.

Men, nu händer det saker! Jag har en arbetsintrevju på måndag! Får jag jobbet så startar det i februari!
Så innan det ska vi både sälja vårt hus och hitta ett nytt... liiite läskigt känns det!
Tror att vårt hus är lättsålt.... och vi kan bo hos svärmor i värsta fall om vi ej hinner hitta ngt nytt..
Och jag tror jag har stor chans att få jobbet... Hjälp! ;)
 
Detf inns ju den andra i Åled som jag gillade för länge sedan, som är lite dyrare... legat ute länge så kanske läge att pruta ;)
 
Inget hus ännu,...

Men flräldrarna har hittat ett de gillar, i Hyltebruk!
Billiga hus men kan det vara pga pappersbruket som tydligen...stinker?!
Hur mkt kan ett sånt bruk stinka? Bor ju ändå en del folk där hehe
 
@voltis

Det kan stinka en hel del där. Beror lite på vinden med.
Och stanken luktar typ soptipp/unket.
Men en bit bort från fabriken är säkert ingen fara. Man behöver ju inte bo granne med den :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 459
Senast: Squie
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 685
Senast: Ramona
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 943
Senast: kolblakkur
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp