Husmorstips!

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Pamela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 426
P

Pamela

Hur får man bort envisa kalkfläckar på diskbänken? Där diskstället har stått har jag inte lyckats få bort kalkfläckarna. Jag har provat ättika och citronsyra. Vad kan man göra mer? :crazy:

Sv: Husmorstips!

Kalkosan är bra tycker jag! Är det en rostfri diskbänk så prova med svinto.

Hur får man bort envisa kalkfläckar på diskbänken? Där diskstället har stått har jag inte lyckats få bort kalkfläckarna. Jag har provat ättika och citronsyra. Vad kan man göra mer? :crazy:

vinsyra och låtet verka en stund och ta varmt vatten och låt det torka lite sen ta en disktrassa eller en micro trassa torka efter med
lycka till mvh kärn :idea:

Oj. Vad mycket olika tips jag fick. Tack seniorer! :D
Nu har jag en hel lista att prova!

Avkalkningsmedel, sånt man har till kaffekokare mm

På "rent hus" igår visade de hur de tog på bakpulver och sen ättika på en igengrodd spis, lät det verka o fräsa en stund o sen torkade bort. Kanske hjälper på kalk oxå? :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 222
Kropp & Själ Fick idag tid för operation, för jag behöver ta bort min gallblåsa. Tiden är om två veckor, och i brevet var det med papper där det står...
Svar
7
· Visningar
800
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 237
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka