Husvagnstråd

Sv: Husvagnstråd

Kontrast till den stora Cheva som drar den...

Tyvärr kan jag inte lägga in bilder (får det inte att funka med Bukes instruktioner) annars hade jag gärna visat upp den.

Det där med Cheva känner jag igen. :p
Pojkvännen har testat att koppla på den efter sin Cheva Blazer och ja vagnen är exakt lika lång som den och skiljer inte mycket i höjd heller. :p
Dock får Saab 9-5 dra den vid midsommar, men i augusti ska Blazern få dra den upp till Jönköping och lastbils Elmia. :)

Vilken söt vagn du har! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Husvagnstråd

Det där med Cheva känner jag igen. :p
Pojkvännen har testat att koppla på den efter sin Cheva Blazer och ja vagnen är exakt lika lång som den och skiljer inte mycket i höjd heller. :p

Vilken söt vagn du har! :D

Jo ekipaget brukar väcka lite uppmärksamhet, bilen är ju längre än vagnen. Inte minst på High Chaparrals camping vid RHC som ju är sommarens givna tur.
 
Sv: Husvagnstråd

Vart bär det av till midsommar då? :)

Vi sitter här med campingbroschyren och har inte riktigt bestämt oss. Iaf jag tycker det ska vara längs en kust. :p

Ni som är vana camping, tror ni campingägarna blir sura om man använder ett partytält som förtält? :angel:
Till saken hör att vi valde köpa ett partytält för 400 kr istället för ett förtält för över 10 000 kr, vore tråkigt om vi blir nekade att sätta upp det. :(
 
Sv: Husvagnstråd

Det finns ganska många kortliggare som sätter upp partytält så det ska nog inte vara några problem. Jag vill ändå passa på att tipsa om Blocket och begagnade förtält :D om man plötsligt får för sig att ligga lite längre på en plats så är det skönt att ha ett riktigt förankrat tält ;)

Ett tips på en mysig campingplats om man vill ha hav och klippor är Stockens camping
 
Sv: Husvagnstråd

Det är många som har partytält så det ska väl inte vara några problem med det.
 
Sv: Husvagnstråd

Ser verkligen ut som en mysig camping. Västkusten är härligt:laugh:

Annars ligger min campingpärla i Camarque, Sydfrankrike. Blir en tur då och då till de vita hästarna, de svarta tjurarna och de rosa flamingonas land.

Ps till Hayah: Som sagt många har partytält, så det är nog inget problem - fast man behöver kanske inte ha ett 50-manna:rofl:
 
Sv: Husvagnstråd

Jo vi kollade efter begagnat förtält på blocket. Men vår husvagn är så liten att det har A-mått 747 :crazy:
 
Sv: Husvagnstråd

Du verkar ha bra koll på husvagnar.

Har du möjligen någon aning om var man får tag på nya dörrknoppar? Vi har ett nyförvärv som ska fixas till och alla dörrknoppar är halvtrasiga. Det är en knapp man trycker in för att öppna luckorna så jag antar att jag måste hitta likadana. Har ingen aning om hur de brukar se ut i husvagnar...
 
Sv: Husvagnstråd

Kolla in länken i mitt förra inlägg, i katalogen :idea: ganska långt bak ska finnas div lås/knoppar om jag inte minns fel.

Annars kan du faktiskt kolla in "bilskroten" däromkring du bor, man får plocka/köpa delar även av husvagnar. :)
 
Sv: Husvagnstråd

Ok, tack för svaret. Ska kolla katalogen. Kul att du visade den för jag har letat febrilt efter någon sådan sida men inte hittat nåt.
 
Sv: Husvagnstråd

Jag har en husvagn :D

phpjp8bjf.jpg


Vill sy matchande överdrag till dynorna och till gardinerna. Vi ska byta diskbänk så vi får 2 el-plattor istället.

Sen ska vi bygga en egen spjälsäng.

Vi har inga planer på vart vi ska åka i sommar.
 
Sv: Husvagnstråd

I morgon ska jag ta tag och städa vagnen, sy nya gardiner och klä om dynorna. :)

Ska jag använda samma tyg till gardiner och dynor eller bara så de matchar? :crazy:

Byta till el-plattor tyckte jag lät säkert och bra, kanske vi med gör om jag får min vilja igenom och om vi behåller vagnen.
 
Sv: Husvagnstråd

Varför byta till elplattor? det går mycket fortare att laga mat på gasol :angel: Använd ett lite kraftigare tyg till dynorna, det behövs inte till gardinerna.
 
Sv: Husvagnstråd

I morgon ska jag ta tag och städa vagnen, sy nya gardiner och klä om dynorna. :)

Ska jag använda samma tyg till gardiner och dynor eller bara så de matchar? :crazy:

Byta till el-plattor tyckte jag lät säkert och bra, kanske vi med gör om jag får min vilja igenom och om vi behåller vagnen.

Dynorna behöver som Milou sa grövre tyg, gärna med textur. Men färgmatcha gardinerna. Blanda inte för mycket färger på så liten yta och håll det gärna ljust.
Jag har röda dynor och röd-vita gardiner med spets. Rödrutigt (a la franskt café) är också dukar, handdukar och grytlappar.
Kolla mina bilder tidigare i tråden om du vill.

Gasol är utmärkt att laga mat på. Hade varit smart hemma också men visst en viss olycksrisk finns ju.
 
Sv: Husvagnstråd

Hru lagar man mat på gasolspis? :angel:

Jag var iväg igår och införskaffade gardintyg, hade med mig en liten bit av det tyget som ska användas på dynorna. Så var vi 3 stycken som kollade ut ett tyg som såg bra ut.
Så idag ska jag ta och sy gardinerna och förhoppningsvis hinna klä om dynorna.
Lilla bädden där fram ska vi alltid ha bäddad åt hundarna, ska jag klä om dom dynorna med och sen lägga ett överkast/lakan över eller strunta i att klä om?
 
Sv: Husvagnstråd

Varför byta till elplattor? det går mycket fortare att laga mat på gasol :angel: Använd ett lite kraftigare tyg till dynorna, det behövs inte till gardinerna.

I min vagn har de koppat bort gasolen, kylskåpet och värmen går på el och plattorna ja de sitter bara där.

men när vi var och besikta hade vi en tub med oss och de provtryckte gasolen och den var tät :confused: Fast ägarna innan sa att gasolen inte funkar alls. (De kanske bara var oteckniska)
 
Sv: Husvagnstråd

Vi har också kopplat bort gasolen = vi använder den aldrig och har således ingen gasoltub i vagnen.

Men så länge alla ledningar finns kvar i vagnen så måste de provtryckas för att gå igenom besiktningen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp