Huvudbonad i stallet?

pinky

Trådstartare
Jag har för första gången i mitt liv väldigt långt hår, och det känns så onödigt att behöva tvätta det jämt och ständigt när man är i stallet så gott som varje dag, så jag skulle behöva tips på någon lämplig huvudbonad att ha när jag pysslar i stallet och hjälmen inte är på.

I vintras var det ju inget problem iom att jag hade mössa, men nu till våren och sommaren skulle ett lite lättare alternativ vara skönt. ;)

Jag vet- en vanlig reklamkeps skulle lösa problemet billigt och enkelt, men ALDRIG att jag visar mig i keps, någonsin!!! :eek::o:p
Vet inte om det är mitt ansikte, öronen eller vad, men det ser helt enkelt inte friskt ut...
:devil:

Så vad har ni andra ickekepsare på huvudet i stallet, eller till vardags annars?

Bilder? :laugh:

Sv: Huvudbonad i stallet?

Du vet att kepsar kan se vääääldigt olika ut på huvudet va? Så det kanske finns ngn som passar ditt :D

Nån typ av bandana kanske hade varit ngt annars?

En Buff kanske vore nått? Den kan man ju ha precis hur man vill. Är själv mycket sugen på en sån!

Tkr håret blir ännu äckligare om man har mössa/keps/buff på sig...

På vintern använder jag buff under ridhjälmen och dom är super (har flera för att kunna matcha med övrig utrustning haha :D )

En buff är även perfekt att ha under hjälmen på vintern. Jag har inte en chans att få plats med ett tunnt pannband eller mössa ens. Och såna där öronmuffar stannar inte på mina öron. Så en buff är helt perfekt.

Skulle också kunna tipsa om det, då kan man ju ha den hur man vill så att man skyddar så mycket av håret man vill. Perfekt och precis så snyggt man vill ha det.

Annars finns det ju tunna mössor som du kan ha.

Finns också torrshampo för människa nu för tiden.
En kompis tipsade om det och för henne funkar det bra.
Det tar bort fett och frächar upp med doft.
Det är ju inte alls bra för håret detta eviga tvättande.
/t

Jag rekomenderar också torrschampo, kombinerat med håret i en hård fläta eller knut i stallet.

Vad är en buff? :o

/Charm, med samma problem (nästan... jag ser vansinnigt bra ut i keps (:angel:), men lite variation skadar inte!)

men varför måste du ha nåt på huvudet? mkt bättre att få frisk luft i håret! luktar det så illa i ditt stall att det sätter sig i håret så har du för dåligt ventilation eller mockar för dåligt. ;)

mitt långa hår är i stallet varje dag och det luktar alltid rent och fräscht, trots att det tvättas max 2 ggr i veckan. har det i en hästsvans eller knut så att det inte är i vägen.

Oj, det där vet jag inte ens om jag borde kommentera, men jag gör det ändå. :p

1. Mindre stall med fn 7 hästar. Min box är omockad när jag kommer på kvällen, men i övrigt finns inget att anmärka på. T.o.m. i "stora travstallet" med totalt ca 50 boxar -varav max 10-15 st bebodda- framträdde en viss doft, om än mildare. Hästar luktar häst, liksom.

2. "Stora partiklar". Min häst rullar sig ute, och har man en grått lager i ansiktet och på armarna när man är klar har man troligen samma grå lager i håret, även om det inte syns så mycket för blotta ögat. Ganska äckligt, faktiskt.

3. Allergi. Hur ren hästen än är eller hur välventilerat stallet än är så sprids allergener som gör att jag får lätt astma, kliande ögon och rinnande näsa om jag går för länge utan att tvätta håret. Jag är inte jätteallergisk, men alla små medel som kan hindra skiten att släpas med till möbler och säng är välkomna.

Du vet att kepsar kan se vääääldigt olika ut på huvudet va? Så det kanske finns ngn som passar ditt

Inte alls omöjligt, men jag orkar inte ens försöka hitta en längre... :D

En sån där Buff var ju nästan lite cool :angel

Min kompis som har mohawk brukar ha en snusnäsduk runt huvudet när hon inte orkar ställa håret upp. Hon passar i alla fall väldigt bra i det.

Jag brukar ha mitt hår i fläta när jag är i stallet. Luktar inte häst och tvättas varannan eller var tredje dag.

Allmänt svar:

Tack för förslagen, en Buff är nog inte alls omöjligt att det blir. :laugh:

Det gäller bara att lyckas välja den snyggaste... :angel:

Fläta har jag alltid i stallet, håret tovar sig i nacken mot kragen annars. Och så är det bekvämt, såklart.:)

Men det stänger fortfarande inte ute smutsen tillräckligt.

En plastpåse! :angel:

Oavsett om man har keps eller inte så kan man ju omöjligt stoppa in allt under. Jag upplever att håret blir smutsigare om man hela tiden går omkring med huvudbonad.

Jag har en sån där tunn SVEA mössa i rosa :D Den blir man sååå snygg i!

:laugh:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 764
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag funderar lite över det här med vänskapsrelationer i vuxen ålder. Själv har jag nog mer eller mindre gett upp. Jag passar inte in... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 268
Senast: Azalea
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 316
Senast: As_Vegas
·
Anläggning Sökte bland gamla trådar, och hittade enbart från år 2006. Nu tar jag upp detta ämne igen. Sedan 2006 måste det ju finnas nya smarta...
Svar
16
· Visningar
2 828
Senast: Merope
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka