huvudstång till montésadel

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Maddizz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 089
M

Maddizz

'Hej!
jag har en liten fundering.. om man vill använda en huvudstång när man rider hur fäster ni den i montésadeln som??

/Madde*

Sv: huvudstång till montésadel

Jag har kommit fram till att det bästa är att fästa en liten rem mellan öglan/ringen för käkfästet och den lilla öglan/ringen där förbygeln fästs och sedan dra remmen igenom fästet på huvudstången då...

Är det inte bättre att korrigera det problem som gör att hästen går på sniskan? Stärka upp ett ev svagare bakben (dressyrridning är utmärkt till det!) och kolla upp (och vid behov behandla) hästen muskulärt...

kotten skrev:
Jag har kommit fram till att det bästa är att fästa en liten rem mellan öglan/ringen för käkfästet och den lilla öglan/ringen där förbygeln fästs och sedan dra remmen igenom fästet på huvudstången då...

Men nu är det så att jag har en fransk montésadel o på dessa finns de ingen ring att fästa förbygeln i..

Ajdå... då blev d svårare... d sadlarna har väl som en rem för att fästa käken och d går ju inte sätta fast bara i den för då blir det inte tillräckligt stadigt...
Be en sadelmakare sätta i en ring?

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Unafraid
·
Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
323
Senast: MayGrace
·
Katthälsa Hej Har lite funderingar på att byta från sand till kristall sand. Vilket är bäst på tanke på struvit och att kristall sanden är...
Svar
6
· Visningar
698
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka