Hvilken type pad bruker dere som rir bomløst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare VerIng
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 290
V

VerIng

Jeg har betsilt en diddi dyne, og har forstått det slik at det beste er å bruke pad under. Lurer veldig på hvilken type pad som er bra, det må være en slik med kanal under. Vil gjerne se bilder, pris og gjerne nettadresse også:)!

Sv: Hvilken type pad bruker dere som rir bomløst?

Beror helt på vilken typ av häst du har. Har den tex en rund välmusklad rygg och liten manke behöver du ingen. På en del hästar så blir den att ligga emot manken utan padd.

Har själv inte använt någon padd men blev tipsad att grandeur har en padd som ska passa Diddi. Men när jag tittar på bilderna så ser den inte ut att ha mkt till ryggkanal. Finns bla på Kaupre.

Grandeurpadrundad_collage.jpg

Hmm...så ikke ut til å være mye kanal der nei.. Men ellers ser de jo fine ut da. Hesten min har ikke så mye ryggmuskler ennå så derfor tror jeg nok at jeg vil bruke pad. Håper det kommer inn flere tips til gode padder:).

Jag har en skito och en Trico till min fitform. Jag tycker definitivt att skiton är bäst. Läste i en annan tråd att man kunde köpa en HAF-pad och lösa skito-ilägg och klippa till dom. Det kanske blir billigare...

Hvor får man kjøpt Skito-pad?

Jag använder TN Equalizer paddar till min bomfria Torsion. De är superbra :) Finns bla. på www.torsion.se .
Stall Vrå har en sort som heter Skito, finns på www.stallvra.com , det är samma sorts ilägg som i TN padden, dock är Skito lite fastare och enligt mig snäppet bättre.

Vet dock inte om de går att använda till Diddydynan, om det är rätt fästen alltså.

Har en Grandeur-pad med extra inlägg som jag klippt till själv av ett liggunderlag till min FreeForm-sadel (fick paden på köpet till sadeln, men tyckte den var i klenaste laget i jämförelse med Skito).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 303
Senast: Lobelia
·
N
Utrustning Hei. Jeg er på utkikk etter å kjøpe en laser til bruk på hest. Har forhørt meg litt rundt med mine behandlingskollegaer, og Er ikke...
Svar
0
· Visningar
1 035
Senast: Nangilima
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 259
Senast: Naranja
·
S
Anläggning God morgen, alle herlige bukefalister! :-) Jeg trenger deres hjelp! Håper noen kan gi meg noen tips i denne forbindelsen! Jeg blir...
Svar
1
· Visningar
1 269
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur