Bukefalos 28 år!

Hvor snabbt kan hesten bygge muskler?

S

sleepy

Da tenker jeg mest på rygg og magemuskler. Kan man se noe resultat allerede etter en måned hvis man forsøker så godt man kan? (ved å ri de bratteste stedene man finner, skritte oppover, ri i terrenget så hesten må løfte bena osv) Evt andre effektive treningsmetoder? Jeg trenger litt motivasjon... :cry:
 
Om hästen får rätt mat och rätt träning, så syns det tydligt efter bara ett par veckor.

Det som jag tycker fungerar bäst, är korrekt utförd dressyr-ridning i skritt. Och fri lek i kuperade hagar.

Och så rätt mat.

Jag kan fodra upp de muskler som du talar om på c:a två veckor. Detta utan att rida alls, men med bra lek med andra hästar i roliga (moro/morsomme) hagar.
 
Nå ble jeg glad! :banana: Jeg var redd for at det kunne ta et halvt år... Nå skal jeg undersøke nøyaktig hva hesten min får å spise, jeg har den nemlig på en stall, og stoler på hun som driver stallen, derfor vet jeg ikke nøyaktig :o

Det er vel proteiner de trenger for å bygge opp muskler? Samtidig har jeg for meg at for proteinrik kost ikke er bra for islandshester... :confused:
 
Det er vel proteiner de trenger for å bygge opp muskler?
Ja, runt 300g smältbart råprotein, eller mer under ett uppbyggnads-skede. Och till det 45-50 MJ energi.

Samtidig har jeg for meg at for proteinrik kost ikke er bra for islandshester..
Det är en vanföreställning. Islandshästar behöver tillräckligt med proteiner, precis som alla andra hästar. Samt att "för proteinrik kost" är dåligt för alla hästar. Lagom är bäst.

Islänskt hö kan vara extremt proteinrikt. Sök på gamla fodertrådar, du kan ju söka efter mitt nick.

Sedan så behövs det tillräckligt av B-vitaminer och Selen och E-vitaminer, annars så blir det inga muskler. Och Kalk och fosforkvoten måste vara rätt och tillräcklig, annars så kan det bli hur som helst.
 
Oi! Ja, dette skal det bli orden på! Har du noe spesielt kosttilskudd/ for å anbefale?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 034
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Bison
·
Hästvård Hvor mye blue lotion trengs på et hestebein fra hoven og tilogmed kneet for at det skal være til noe hjelp? synes det er vanskelig å...
Svar
3
· Visningar
571
Senast: BigEnough
·
N
Utrustning Hei. Jeg er på utkikk etter å kjøpe en laser til bruk på hest. Har forhørt meg litt rundt med mine behandlingskollegaer, og Er ikke...
Svar
0
· Visningar
979
Senast: Nangilima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp